Gillar er hund/era hundar skogen?

sussisus

Trådstartare
Izor är inte speciellt road av att promenera i skogen, gör vi det på t.ex. svampplockning så försöker han smita ut på stigar, eller så sätter han sig demonstrativt ner.
Han är bra på att hitta stigar kan jag tala om.
Men går man på själva stigen i skogen så travar Izor på utan problem och hur länge som helst.
Fast det är ju klart, är man en liten dvärgschnauzer så är ju blåbärsris ganska stora grejer.;)
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Alla mina hundar gillar att vara i skogen. Även Norskan 26 cm hög tar sig fram bra ;)
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Våra älskar att gå på promenad i skogen. Var nyss ute med den ena och han var så glad så. :)
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Izor gillar ju skogen egentligen, men föredrar att gå på stigar eller åtminstone hyfsat plan mark. Hoppa över eller upp på stockar går också bra. Men att traska i oländig terräng är ingenting för honom.
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Mina vovvar älskar också att gå i skogen, den stora kanske lite mer.
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

De två fyrbenta som huserar här just nu är båda lite lata och föredrar stigar hellre än obanad terräng. Min hund skuttar dock glatt iväg över sten och mossa om jag nu skulle kliva av stigen ut i blåbärsriset. Husses hund väljer dock den väg som är minst plågsam att ta sig fram på, men så är han gammal och fet också. Finns det ingen stig zick-zackar han fram genom skogen i jakt på den enklaste vägen. På min går däremot benen mer än huvudet så hon bara springer på.

Roligt tycker de dock att det är, båda två.
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Min golden formligen älskar skogen! Bäst blir det om han får springa lite utanför stigen bland blåbärsris etc.
Får han för tråkigt blir der alltid något "retriverryck", då blir tydligen allt mkt bättre :D
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

De tycker att skogen är det bästa som finns! När man åker med dem i bilen och man kommer till en grusväg blir det ett jädra liv i bagaget :D
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Våran hund älskar att gå i skogen ! Hon piper bara vi kör dit hon vet precis vart vi ska ! Hon har inga problem med att hoppa över hinder eller annat som finns i skogen, det är full rulle o vi kan inte släppa henne för då får vi efterlysa henne ! Hon spårar allt det är det bästa hon vet.
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Min älskar att gå i skogen, blir alltid extra pigg såfort vi svänger av från grusvägen in skogen ^^
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Var nyss och släppte min hund i skogen, han blir helt överlycklig då han får springa i skogen!
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Var nyss och släppte min hund i skogen, han blir helt överlycklig då han får springa i skogen!
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Här älskar alla två ( :angel: )voffsarna skogen!
Det är typ himlen för dem;)

Och ingen av dem bangar ett rejs utanför stigen, måste ju äventyras lite:D
 
Senast ändrad:
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Lagotton älskar skogen, där finns ju massor av viltspår!!!
Emellanåt kan hon hjälpa till att hitta kantareller, men viltspåren lockar mer, tyvärr.
Labben gillar också att gå i skogen, som omväxling mot promenader i stan (då man träffar vänner att ha sällskap med). Det är så fritt på ett annat sätt i skogen och man kan alltid hitta nån pinne att bära och har man tur vill lagotton ha dragkamp.
Däremot är inte hon så förtjust i svampplockning, men det ska vi ändra på :D!
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Med tanke på att jag har en jakthund så :angel: min hund ÄLSKAR skogen. Hon tycker att hon kommit till paradiset när hon får springa i skogen, hela hon lyser av lycka :bump::banana: :D
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Min pojk älskar att springa i skogen, han har inga som helst problem att forcera de mest obändiga buskar och snår! Jag är glad att han inte har lång päls, för den skulle sitta i grenarna och vaja för vinden istället för på honom......

När vi åker ner till huset och han får komma ut ur bilen är det första han gör ett superrace runt gården, sedan sticker han ut på nån slags terrängrunda och kommer tillbaka efter en stund - blöt, skitig och LYCKLIG!
 
Sv: Gillar er hund/era hundar skogen?

Mina älskar skogen och skulle aldrig få för sig att bara gå på stigen - även om jag helst går där....
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 473
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp