Gift/sambo/särbo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gift/sambo/särbo

Det har nog ingen betydelse, iaf inte vad gäller sjuk och olyksfall, är man allergisk så blir det restriktioner för det oavsett om man använt försäkringen eller inte... Man måste ju uppge det, annars kan det bli probblems senare...

Ja, fast behöver jag inte fylla i någon ny hälsodeklaration så behöver jag heller inte berätta om min sjukdom ju. Men ska man byta och således fylla i en ny, så ska man självklart skriva ner allt. Tycker jag åtminstone.

Om ni skaffar livförsäkringar, så kan ni äga varandras livförsäkring.
På det viset så blir det inget trassel med skatt och annat sådant.

tja att vara gifta är väll att föredra.... och billigare än att skriva testamenten och samboavtal ;)
(vi ska gifta oss när vi får tummen ur)

du kan inte livförsäkra dig med sjukdom... trust me, jag har testat alla bolag.... går icke... däremot om du har lån på banken kan du försäkra dig via dom! min upp till 25-försäkring har gett mig pengar för min sjukdom (depression) och ska om 2 år utreda om jag får enggångsbelopp.... är nuvarande bedömd som 25% invalid..... och hade rätt till dryga tusenlappen i månaden de år jag var sjuk innan jag fyllde 25! Så tips, utnyttja din sjukdomsförsäkring! Depressioner osv är också sjukdommar och man har rätt till pengar!

Jo, alltså.. :o Papperet som jag ska skicka in till försäkringsbolaget har legat ifyllt i sisådär.. 2 år snart :crazy: Jag är verkligen sämst på att få vissa saker gjorda.

Okej, så min sjukdom förhindrar mig på den punkten. Borde det inte bara vara restriktioner egentligen, att dom exempelvis inte täcker självmord då? Det är väl det som ligger mest till hands, eftersom jag är manodepressiv bland annat.. Men att jag ändå ska kunna ha en livförsäkring som löser ut ifall jag omkommer i en bilolycka eller annat liknande?

Jag har i alla fall kollat upp villkoren för min ungdomsförsäkring, och man har rätt till att teckna en fortsättnings-försäkring hos samma bolag, och om man gör det inom 3 mån från förfallodatumet så behövs det heller ingen ny hälsodeklaration eller annat.

Hur menar du med äga? Jag trodde att man bara skrev in den man ville, som förmånstagare..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: Milosari
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 198
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar