GHS - dagens dressyr.

Ovan inlägg var inte skrivet med tanke på CH. Vi vet alla att han kan rida riktigt trevligt och galoppera ute i barbacka och grimma. Framförallt ser det trevligt ut på träningar, vilket det gör för väldigt många andra oxå!

Lite bilder på Rembrandt, den här gamla artikeln kom upp i mitt flöde bara. Nu vet vi att hon var rollkurens drottning. Tror sadeln har en hel del i det hela oxå. Har aldrig gått att ligga baklänges i de här gamla sadlarna utan enorma knästöd. Hon rider mer framåtlutad än bakåtlutad. Något som jag aldrig fattat är att i dag när hästen har ett framben i marken i galoppen så ligger ryttarna baklänges i det momentet?? https://www.horsemagazine.com/thm/2...OAB7TO5z-XdTR49-yw_aem_ZRIPsTOv8p0EG_xhzWTb_Q

Nått OS , antagligen det sista 1992. Antar att detta är Grand Prix och inte specialen så då är det väl första rundan han är inne på banan antar jag. Han är ju rätt het och på ser man ju och hon får ju ta rejält i honom emellanåt. Han var ju väldigt spooky och svår enligt Nicole och hon visste aldrig hur han skulle vara inne på banan. Fick ju några missar här. Nåja den här kanske inte passar in i just Dagens dressyr som ämnet är. Synd att vi aldrig fick se dom i en kur! Ritten i Stockholm VM som hon vann var ju mkt bättre men roligare att se när det inte är lika bra. Jag tycker det borde stannat här, hade inte behövt bli flashigare.

Men nått är ju fel när det fasen inte ser bättre ut. GP har väl alltid varit svårt. Inte sjutton har det någonsin sett så här fördjävligt ut som det gör just nu? Inte ens på Anky eran såg det så här hemskt ut för dom flesta andra hade ändå normala hästar då.
Det har ju blivit en ond cirkel som jag inte vet hur den ska brytas då alla bara skyller på varandra. Tränarna skyller på domarna och domarna skyller på tränarna. Ryttarna rider ju efter tränarnas instruktioner och tränarna ändrar sig efter hur domarna dömer 🤷‍♀️ Ryttarna får bära hundhuvudet för att dom rättar sig efter vad domarna vill se och så är cirkeln igång igen.

Ett tag där mellan Anky och nu så var det en liten ljusning, men den försvann.

Jag tyckte Cathrine’s häst såg mycket bättre ut i munnen tex under fredagens ritt.

Mias gjorde också ett fint program tycker jag.

I år tyckte jag att det såg ut som att många försökte rida mjukare, inte använda stångtygeln lika mycket. Nu pratar jag om min upplevelse på ghs inte överlag

Det är klart att om man som ryttare förväntas rida med mer extra allt blir det också svårare? Hästarna ska röra sig mer, klara allt runtomkring. Det är ju inte bara domare det är ju publik, hästägare, tränare och ryttare oxå som har dessa förväntningar. Förr fick man ju inte ens gå in på läktaren under pågående ritt utan det stod dörrvakter som öppnade dörren när det var ok att gå in eller ut. Idag är det fritt fram att gå hur du vill. För två år sen tror jag det var, var det ju en kille med en friser som råkade ut för att det kom in en väldans massa folk under hans ritt och hästen blev tokspänd, han fick ju hur mycket skit som helst trots att man såg att han försökte få fram nosen.

Jag är liksom lite misstänksam mot Mia, hon har ju liksom alltid varit känd för att vara stenhård bakom kulisserna men nu är hon landets gosegris och ja, även jag tycker ju att det ser mjukt och fint ut på banan. Men litar ändå inte helt på hur det skapats hemma eller vad man ska säga.

Liknande trådar

Fritid Jag har vunnit fribiljetter till GHS i morgon, torsdag. Tyvärr har jag själv inga möjligheter att gå men kanske någon annan vill ha dem...
Svar
10
· Visningar
868
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 779
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyr, hoppning och unga talanger sätter prägel på fredagen i Scandinavium. Här är dagens program!
Svar
0
· Visningar
44
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31