J

just-me

Är det någon här som är lycklig ägare till en get/getter? Träffade en jättegullig get (på ett Barn Zoo) i går och blev jätte kär!!! :love: :love: . Skulle vara jättekul att få veta lite mer om hur det är att ha get, är de svåra att stänga in, går de ihop med hästar osv. Gärna bilder!!

:bow: Tackar på förhand!! :bow:

Sv: Getter!

Jag är en lycklig (För det mesta) getägare. Under de år vi har haft getter så har vi fått uppleva en massa bus. Att stänga in dom går om man har ett bra staket. Vi har testat ett antal olika staket men har äntligen hittat ett som fungerar dvs lammnät extra högt och med mindre rutor. Många säger dum som en get men jisses vilka intelligenta djur. Doris river ned allt som ser ut som rep. Troligen har hon varit bunden tidigare för hon tål inte att se sånt..

Här kommer några kort! Om det inte skulle funka så ta bort http://

Doris på riva ned humör

Doris & Wilma ute och luftar sig en vacker vinterdag!

Jag har två :)
Himla underbara ibland, men ibland är dom väldigt envisa.. och då kan man bli lite trött på dom .. :p

Dom är verkligen intelligenta djur, klarar av att öppna haspar och andra "lås" .. så dumma är dom klart inte :p

Senast ändrad:

kill2.jpg

Senaste tillskottet på getfronten :)

vi har en get som en gubbe har på gården där vi har stallet..
Jag och alla andra i stallet blir galna varje gång vi ser den..
Och det finns två ganska enkla svar varför:

1. Geten går in i stallet på sommrarna och käkar upp vårt hö eller om inte annat på vintern så biter den sönder våra balar så vi måste slänga bort en massa.. :mad:

2. Geten har stångat sönder våran skotkärra två gånger.. :mad::mad:

men men.. :p

Jag har just köpt två getter, ska fixa kort, men de är olyckliga över att vara ifrån mamma.
De gråter :cry:

Tack för alla svar och tack för fina bilder! :bow: :bow: Getter verkar vara charmiga djur!!!

Gnist - det är nog tur att jag bor låååååångt ifrån dig annars kanske den där lilla sötingen skulle vara kidnappad en dag! Gu så himla söt!!! :love: :love: :love: :love: :love:

just-me skrev:
Gnist - det är nog tur att jag bor låååååångt ifrån dig annars kanske den där lilla sötingen skulle vara kidnappad en dag! Gu så himla söt!!! :love: :love: :love: :love: :love:

:rofl: Ja, det verkar ha sina fördelar med att bo i ödeskogen :rofl:

ÅÅ!! Getter är så söta! Dom har getter i valla så när det var fälttävlan fastnade ,man ju där :P

Lozzan skrev:
ÅÅ!! Getter är så söta! Dom har getter i valla så när det var fälttävlan fastnade ,man ju där :P

Det var just där som jag blev kär!!! :love: och i de två supersöta lite mindre getterna som de har vid Bergs slussar. :love: :love:

En liten bild på två av våra rötägg :D
Detta är killingarna sen mars.

th_2005_0806Image0034.jpg

Som Fraggel_Tess skrev, Jag är en lycklig (för det mesta) getägare. ;)

Visst är dom söta och rolig att ha.
Men dom kan lika gärna vara ett stort besvär...

Har haft ett helv-te med att hitta nå stängsel som dom håller sej innanför!
Nu har jag vanligt galvat fårnät+ tre eltrådar på insidan nätet.
Än så länge funkar det ...peppar peppar...

Vissa dagar älskar man dom, andra :devil:

När bilden togs förresten så hade dom rymt ur en annan mindre noggrann hage...
Håller på att äta på vinbärsbusken. :(

Senast ändrad:

Igår var jag en mindre lycklig getägare. De hade krypit under staketet som de aldrig tidigare rymt ifrån. Det är dock åtgärdat nu.
Hittade två väldigt mätta getter under äppelträdet igår. De gick lydigt in i sin box och pustade mest... :crazy:

:rofl:
Ursäkta att jag skrattar men jag känner väl igen mej!

Lillbocken hade rymt och gått in i stallet och hittat fodertunnan :crazy:
Stod mitt i den när sambon hitta han :d

Man slutar aldrig attförvånas över hur bra dom är på att hoppa.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 569
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar