Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Läs mitt senaste inlägg, har varit med om exakt samma sak.

Hon är aktiverad. Vi motionerar o grejar o tränar.
Vi brukar gå ca 1 mil per dag. Men taget det lite lugt efter operatioen. Jag mår inte riktigt bra.- Går på utredning för ledgångsreumatism.
Så har vi haft semester å varit ute med båten. Hon går varje dag trotts allt.
Men i kväll tog jag fram 3 dl royal canin rottweiler foder.
Tog in vår katt. Satte henne vid matskåklen.
Katte smakade.
Hunden åt upp allt.
så 3dl i dag utan problem. Ska ta in katten fler gånger
Jag tror hon driver med oss bara
kanske kommer det potatis o sås ####
Hon vill gärna ha. morötter eller råa potatis. Nu Har hon inte fått sådant

Jag tror hon driver med oss bara
kanske kommer det potatis o sås ####
Hon vill gärna ha. morötter eller råa potatis. Nu Har hon inte fått sådant

Jaha. Ja var det så enkelt. :crazy: Vanligaste orsaken till hundar "matvägrar". Lite konkurrens (katten) funkar alltid.

Tror du? Aktiv är hon ju, men inte direkt "hårt" arbetande. Hon drar ju inte eller så, utan det är bara lydnad och räddning. Men jag förstår vad du menar, mer energi på samma mängd.

Det var försäljaren som tyckte jag skulle börja med normalen.

Jag fick ge foder för mer högpresterande hundar till min portiskille. Han fick inte i sig den mängd mat han hade behövt för att komma upp i vikt på "normal" foder.

Nu äter han klass. Ett rent klassmål, och ett utblandat med torrisarna som vi har kvar.

Han är också opererad i halsen (tonsiller) för en månad sedan. Och har på den månaden gått upp 1,5 kg!:bump:

När hon får klass får hon ett kg om dagen. Det är enl. tabell, men jag börjar misstänka att det är för lite.

Hon har inte alltid fått sås på maten. Det blev då hon va sjuk.
Ingen frukost åt hon idag.

Ännu ser hon bra ut i hullet. Vi kontaktar vet på mondag om det inte blir bättre.
Hon borde ju gilla den nya maten. Men inte det heller.

Senast ändrad:

Ja? Och när hon blev frisk slutade ni med såsen och då slutade hon äta...? Ser du inte sambandet.

Har du testat färskfoder?
Man måste dock ha stor frys.
Men jag tycker inte att det dyrt heller!

Ja? Och när hon blev frisk slutade ni med såsen och då slutade hon äta...? Ser du inte sambandet.

Hon åt gör bra strax efter att hon slutat med penselin mm. Utan något i.
Så ville hon inte ha mer.
Men jag provade i går med något i fil tex som gått gör bra. Hon ratade det .
Fick i henne att äta kl 12 . då kom katten in. Då åt hon upp allt. + Biten som katten hade tagit i hennes skål. Hon kollade på katten och åt upp allt.
Nu har vi promenerat en sväng på 1 tim.
Så jag vet inte va det är med hene

Hon har ingen matlust och ju mer du trugar desstu mindre intresserad är hon?

Katt inne . Då äter hon allt.
Nu åt hon resterande ranson. Kane hon får lust när hon fått smakat några gånger.

Hon måste ju äta. Kan inte va utan mat.
Men nu har hon ätit royal canin fodret.ons tors fredag.

Jag hade nog kört stenhårt på att äter hon inte får hon vara utan. Ingen katt som retas, inga godsaker på maten etc. Dom klarar sig rätt länge utan mat.
Detta om du vill köra med torrfoder förstås. Annars får du gå över till färskfoder, det brukar dom sluka rätt bra. Men ändå samma visa där, hoppar hon över ett mål får hon helt enkelt vara utan.

Jag hade nog kört stenhårt på att äter hon inte får hon vara utan. Ingen katt som retas, inga godsaker på maten etc. Dom klarar sig rätt länge utan mat.
Detta om du vill köra med torrfoder förstås. Annars får du gå över till färskfoder, det brukar dom sluka rätt bra. Men ändå samma visa där, hoppar hon över ett mål får hon helt enkelt vara utan.

Jo men när det börjar bli förmånga dagar. 5 dgar va hon utan mat. Då började vi fixa o trixa med olika foder.
Jag har alltid haft torrfoder. Vill ha det . Enkelt at ha med i båten mm
Hon åt ju mat direkt efter operationen i några dagar. Sen har det varit problem.
Hon kanske behöver få smak på mat igen och att det inte gör ont.
Hon har kanske kommit in i anorexia problem

5 dagar är forfarande ingen anledning att få panik. Hundmagen funkar inte som våra, de kan gå i "svältperioder" ganska länge utan att ta stryk.

Jag behöver inte upprepa vad Skogstrollet säger, för det är bra nog.

Ge det ett försök till, eller byt till färskfoder. Det är ungefär dom alternativen du har att välja på - för en hund utan matproblem.
Om hon är frisk såklart. Kolla upp henne igen, och sen är det bara att vara stenhård.

Hur ser hon ut i halsen? Det kan finnas lite tonsiller kvar och tonsilliten blossat upp efter antibotikakuren.

Annars så tror jag de andra är på rätt spår, hon äter ju uppenbarligen om det är konkuranns. Kan man göra ätandet roligare? Mitt pucko till knähund vill inte äta i matskålar, han vill äta från golvet.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka