Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Jag ger min rottis tik lamm o ris i dag.
Men hon äter så dåligt. Måste truga i henne maten
Jag vill ha ett
bra
billigt
lätt köpt foder

kollade på royal canin till rottweilern
någon som vet priset på det.
lämna lite tipps

Doggy vet jag många gillar och det är hyfsat billigt. Är väl lika många som inte gillar det märket iofs. ;)

Doggy vet jag många gillar och det är hyfsat billigt. Är väl lika många som inte gillar det märket iofs. ;)
Vi bytte till doggy efter valpfodret. Då fick hon klåda
alla mina andra rottisar har ätit doggy . perfekta o fina i hull mm.

Hur ser hon ut i halsen? Det kan finnas lite tonsiller kvar och tonsilliten blossat upp efter antibotikakuren.

Annars så tror jag de andra är på rätt spår, hon äter ju uppenbarligen om det är konkuranns. Kan man göra ätandet roligare? Mitt pucko till knähund vill inte äta i matskålar, han vill äta från golvet.

Hon ser mycket fin ut i halsen. Där tonsillerna satt : är bara ett litet fint streck. Finns inget i tänderna.

Jag ringer nog vet på mondag och snackar med honom.
Men hon är pigg och springer som en tok. Hätar fresben som hon älskar. Kamp trasan är rolig nu.
Det gjorde hon inte innan operationen.

Jag behöver inte upprepa vad Skogstrollet säger, för det är bra nog.

Ge det ett försök till, eller byt till färskfoder. Det är ungefär dom alternativen du har att välja på - för en hund utan matproblem.
Om hon är frisk såklart. Kolla upp henne igen, och sen är det bara att vara stenhård.

Ja ger inte färsk foder. Tycker inte om det.
Jag provar med detta torrfoder några dagar till.
Annars får jag hitta något annat.
Ska ringa vet på mondag.

En stora hunden jag har äter det fodret. Har gjort det länge nu.
Bra i magen, mycket fin päls, äter det hellre än den ynsta hundens mat, innan var den stora kräsen vid mat så det ä'r de ända hon äter, funkar KANON bra på henne!

Jag har en MKT kräsen schäfertik på 5 år som också har opererat bort tonsillerna. Jag ger RC 4800 för högpresterande hundar som inneh mkt fett och protein. Hon får mat 1 g/dag kl 22.00 när alla ska gå och lägga sig, då har hon lugn och ro att äta på natten, hon får hela ransonen då. Har hon inte ätit upp på morgonen så ställs maten undan tills nästa kväll, Det tog ca 2v att få henne att förstå att det var slut med burkmat/leverpastej för att få i penicillinet etc. Hon får aldrig rester från bordet eller slicka tallrikar, då är det kört..

Hon är bra i hull, trots att hon äter en mindre giva, men precis som för oss människor som äter på natten så gör dom inte av med den energin; vilket är bra på en svårfödd kräsen hund.
En hund klarar sig lätt utan mat i 5 dagar, hundar i Frihet äter inte 2ggr/dag och handmatas, dom slukar maten kvickt för dom vet inte om konkurrenter lurar bakom hörnet och ska knycka deras mat. det är lite samma med våra tamhundar, dom ska snabbt sluka/äta maten som serveras, annars ska man plocka bort den och låta dom vara utan tills nästa gång men erbjuder dom.
Jag tycker inte att äldre hundar behöver äta 2 ggr/dag, dom klarar sig på 1g/dag om dom är kräsna.
Rottisar är ju inte heller en ras som av naturen brukar vara direkt magra...Dom är ju snarare i många fall i överhull enligt min uppfattning. Nu säger jag inte att det är så med din hund men prova gärna "nattamat" en två veckorsperiod och se vad som händer.

Ja ger inte färsk foder. Tycker inte om det.
Jag provar med detta torrfoder några dagar till.
Annars får jag hitta något annat.
Ska ringa vet på mondag.

Jag tycker det här mönstret går igen. Vad ska du "prova" om några dagar då? En ny sort? Några dagar är nog för lite för din hund för att polletten ska trilla ner. Om hon är fysiskt frisk, och dessutom inte mager, då skulle jag använda metoden, "Det här är vad du får."
Mycket motion, även mental, fram med skålen, bort efter en stund och inte överväga handmatning, sås, fil osv

I dag åt hon maten och kräktes upp allt.
Hon har aldrig fått torr mat. Alltid haft vatten i.
Detta royal canin rottweilern är ju gjort för rottisar. Bra protein och bra fett i .
Skit jobbigt
jag vet att man inte ska krusa. men det är svårt att se hunden dag efter dag inte kolla på maten

Jag tycker du ska lyda "SeagirlM" 's råd och bara ge henne en gång, sent på kvällen.

Min hund äter "algutten" uppfödaren använder det också. Torrfoder som man kan lägga i blöt om man vill.
Funkar skitbra! Min hund är 3 och har bara vart dålig i magen max 3 gånger. inga problem alls !

Nú har vi varit ute med båten i helgen. Hon har ätit små port tioner. Då har jag blandat 1 dl av varje + vatten i. Då har hon ätit.
Så nu vet jag inte vilket foder som hon gillar bäst.
Rottwiler fodret är svårt. Måste vägas så stora bitar.
Annars blir det för mycke.

Kvällen är ingen i de att ge henne mat. Hon är trött sover efter kissrundan. Jag tror på efter middagen är bäst att ge henne mat.

Svarar lite allmänt i tråden.

Min hund har ätit Doggy större delen av tiden. Såhär dålig är han i pälsen...

Han började med Doggy Junior, fortsatte sedan med Doggy Orginal/Prima och gick sedan över på Doggy Extra Aktiv.
Den sistnämnde köpte jag i 18-kg's säckar och kostade bla här 377kr.

Idag äter han Frolic och har gjort i ca 2 månader, vilket främst beror på att han får så mycket "människomat" att han inte annars rör hundfodret. Varken RC eller ngt annat.

Idag äter han Frolic och har gjort i ca 2 månader, vilket främst beror på att han får så mycket "människomat" att han inte annars rör hundfodret. Varken RC eller ngt annat.

Är du medveten om att Frolic är stark allergiframkallande..? Det är verkligen inte bra för hundar, knappt ens som godis.

Menar du för att det innehåller mjölkprodukter?

Jag har hört av folk att det är allergiframkallande - ja. Men har inte sett det dokumenterat ngnstans.

Hundar som är överkänsliga mot mjölkprodukter kan få en allergisk reaktion - ja. Vilket jag tror är vanligt m hundar som bara äter hundmat o aldrig ngt annat.

Frolicen är ett komplement, mestadels äter han kött. Frolicen har han en skål av framme, som han kan äta av om han är hungrig mellan måltiderna.

Jo visserligen har hon ätit dåligt. Me om o när hon börjar äta nor,malt igen. Så är det jobbigt att bära med vågen över allt.
Det är ju bra med råprotein i rottweiler royal canin
26 %
20% fett
Blir dom lätt feta på ett sådant foder??
Det hon hade inan va 22 råprotein
12%fett tror jagBlir det stor skillnad=????

Ärligt, svält den bortskämda diva till hund du har. Om hunden är kollad och det inte finns något fel så svält ut henne. Du ska inte behöva blötlägga, byta foder eller truga. Ställ fram käket i en kvart och är det inte uppätet så så bort med det. Kör så tills hunden äter om det så tar två veckor. Hon svälter inte ihjäl.

Kräsna hundar behöver få lära sig vad hunger är på riktigt.

Hunden äter inte, samtidigt är du rädd att hon ska bli tjock?

Doggy EA innehåller 20% fett, Doggy O 10%, min blev inte fet någonstans (hur man nu får en hund av den rasen fet iofs). Blir hunden fet får den väl aktiveras och röras mer på.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Hopphästars munnar
  • Födda -21
Tillbaka