Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Möjligt. Men ju mer hon tränas desto större aptit får hon och då kommer hon snabbare över den fixa idéen med att matvägra. Tanken är ju att hunden ska äta mer. Hoppas jag...

Ja tanken är nog så.

Rotterö, kom på en grej, testa o ge maten någon annan stans är vad som är normalt, så kanske hon inte assosierar det med att det kan göra ont. Spåra och målet är foderskålen mitt i skogen?
En bra början iaf?

Hon har alltid ätit 10 dl mat om dagen.
Men efter som hon matvägrat så är jag glad att hon äter 6 dl om dagen.
Hon är inte det minsat mager. Snarare något förmycke hull. Pigg gladd o busig.
Och vi har haft semester. Så vi har dragit i gång med en mycket lätt träning. Hon är van att gå ca 1 mil + träna. Så ho har bra kondis.
Efter som hon nyss opererades också , så tar vi det lugnt.
Jag hoppas att hon kommer i gång med maten då hon börjar röra sig mera.
Jag har ju tagit ett foder nu med mer proteiner o mer fett i . så det blir nog bra.
Snackade med henes kennel i går. Hon tyckte det såg normalt ut med 6 dl

Jag tycker Magnusson foder är bra. Sen min hund fick det hos mina föräldrar så vägrar hon äta sitt gamla foder om jag inte blandar i Magnusson.

http://www.hundmat.com/shop/

Nu har det gått 1 vecka
Hon har ätit 6 dl om dagen.
Va hos vet med hene i fredags. kollade hals mm.
Hon har öron inflammation¨fick penselin o örondroppar.
Pigg är hon leker om busar med sina saker.
Vet sa att 2 kg kan hon gå ner utan att bli försmal. Så hon har hull att ta av. Så vi jobbar på här. Det är väl sommar hullet mindre promenader o mer mys i båten

KL

Ett litet svamligt skriva av sig inlägg..

Jag har stora problem med min hund jag också, han äter inte alls som han borde... Och kräks (ibland hela nätter i sträck) och är dålig i magen också, och jag som matte står handfallen brevid och vet inte vad jag ska göra :cry:.

Han står på utredning från Blå Stjärnan, har legat inne där två gånger på dropp och div undersökningar där de tagit blodprover, röntgat magen och tarmsystemet med kontrastvätska, gett magkatarrsmedicin (som han står på nu också). Nu senast har de gjort en gastroskopi och en koloskopi och tagit biopsier på tarm - och svalg som vi väntar på provsvaren på. Och just det ja, tonsillerna är bortopererade också.

Och de har ännu inte hittat vad som är fel på honom! VARFÖR kräks han? VARFÖR vill han inte äta? VARFÖR är han dålig i magen? De har inte hittat något fysiskt fel på honom (misstänkte addisons, men det är avskrivet) och jag vet varken ut eller in längre.

Ibland önskar jag att det var så enkelt att han bara är kräsen, men senast jag körde med den hårda linjen och tog bort maten efter ett tag om han inte ätit, så slutade det med att han fick åka in på sjukhus med dropp för att han blev så avmagrad :crazy:. Så nu, trots att de inte har hittat något fysiskt fel, så vågar jag inte köra den metoden igen för att jag är rädd att det ska hända igen.

Han är bara ett år, och jag vet inte längre vad som är beteende och vad som är "sjukdom". Turen är ju att han trots allt är en pigg och glad hund som verkar älska livet, för om han inte hade varit det så hade jag ju fått ta mitt ansvar och avliva honom... Och jag önskar SÅ att jag ska slippa det :cry:.

Provat att skippa hundfoder helt och ge uteslutande "människomat"?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka