Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Hm.........:confused: Jag fyllde i adressuppgifter m.m på den sidan men fick ett mail nu om att jag beställt en bok om schäfrar :crazy:...
Har detta hänt för någon mer???
Tar väl gärna en bok om schäfrar om den är gratis....var ju liksom inte riktigt min tanke när jag fyllde i formuläret...:grin:
ja samma här

ser att du just skrev, samma sak för mig vart det! :grin: får väll se om vi får hem någon räkning. men det ska väl gå att reklamera inom 14 dagar om det är internetköp?? (tror jag hängt med på hem och konsumentkunskapen)

Eller så blir du skyldig frakt och kostnaden för abbonemanget "Alla världens raser, en bok i månaden" och så finns det ingen adress el. telefonnummer att reklamera till.

gick in där och ska få hem så jag kan få en gratis säck valpfoder. :) testade skicka in på vuxen hund också, men i bekräftelse mailet står det "tack för din beställning av rasboken schäfer". :crazy: hoppas den är gratis.. konstigt... vet du vad det är för bok och om dom ger den?

Hände mig med när jag lät min särbo beställa en säck. Vi har ju faktiskt två hundar:angel:
När jag beställde för ett par veckor sen gick det fint och jag hämtade min säck i torsdags.

Jag har provat 2 gånger
först blev det en schäfer bok.
Nästa gång gick jag in på rottiler fodret och beställde där i från
då fick jag en rottweiler bok
hmm undra va det kostar

Gabbi: hjälp, det lät inte bra. men förhoppningsvis kommer det inte någon annan är schäferboken, för det är ju den jag "beställt" (fast det har jag ju som inte heller :crazy: )

Rotterö: Du kommer bli påläst. ;)

Senast ändrad av en moderator:

okej, bra att det gick bra första gången. har du fått hem boken ännu? i sådana fall, vad kostade den??
jag har slängt iväg ett mail till den adress som fanns under "kontakt" så då har jag kvar i skickat på min mail att jag har försökt kontakta dom i alla fall..

:rofl:

Jag fick också en schäferbok :D
Beställde en gång till för jag har två hundar :angel:
Fick då svaret att vi redan hade beställt en gång till adressen så vi fick inget mer... Jag vill ju ha en fodersäck :D

kan lugna er alla som ska få böcker med detta svar från matföretaget:

Hej på dig.

Vi hade när Schäferfodret hade premiär en rasbok/häfte som kom ut med kupongen om gratis hundfoder-prov. Dessa häften har vi tyvärr inga kvar av längre.

Trots att vi har meddelat ansvariga för hemsidan så har tydligen inte detta svarsmeddelande plockats bort än och det ber jag så mycket om ursäkt för. Du kommer alltså få din kupong som du beställt och inte oroa dig över att det ska komma något annat konstigt…

Med vänliga hälsningar

Charlotte Dahlbom

Severa Pet Foods AB

:rofl:

Jag fick också en schäferbok :D
Beställde en gång till för jag har två hundar :angel:
Fick då svaret att vi redan hade beställt en gång till adressen så vi fick inget mer... Jag vill ju ha en fodersäck :D
fick du bara boken kostnad ? bestälde en rottweiler bok. gick om man gick in på ras fodret. får se vad det blir
Har kontaktat dom som står under kontakter får se vad dom säger.

Jaha, det var från Severa. Då hade jag inte varit orolig. De är mkt seriösa i kundfrågor tycker jag.

läs svaret ovan som jag fick från dom :) (kontaktade dem också)

Hur är fodret Eukanuba, ni som har hundar som använder det?
Jämfört med Royal Canin?

Vi har alltid använt Eukanuba i vår familj.
De var väl när jag köpte hund 2 som jkag började med Royal min mamma var väldigt skreptisk och tänkte nää nu bytter du ner diig.

Jag kan inte se mycket mer skillnad på fodrena på mina hundar, har hört från folk att det är skildnad osv..Jag tycker odck att Roayls Shäfer foder ger mon hundar en BÄTTRE päls.

Va kul att no ckså beställt kunde ni beställa både valpis &Vuxen foder?

Tänkte använda säcken som godis..

Mina hundar äter Axess kennel. Det är ett bra mycket bra foder tycker jag. En säck är på 25 kg och kostar ca 270:-

Okej :) jag har hitills bara hunnit ha royal canin junior (schäfer) till min tjej, och det funkar bra. har inte haft henne så länge heller.
jag beställde både vuxen och valp från eukanuba, och det verkar som att det kommer bägge. men jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det egentligen :angel:, har inte planerat att byta från royal.

Uppdatering
I går efter middag åt hon royal canin maxi
I dag har hon ätit 3 dl morgon royal canin maxi
i dag eftermiddag Rpyal canin maxi 3 dl.
Inte full mängd mat . Men ändå lite mat.
Har i dag cyckel tränat hene. Har även gått vår promenad. Har även tränat lydnad.
Nu har vi kanske fått i gång hee.

Hade det varit min 20 kilos PB som ätit så lite så skulle hon vara mager som attsingens på det lilla foderet som din tik fått i sig på sistonde.. Att hon öht kan röra sig och träna med den lilla energin hon får i sig, är för mig en gåta..

Det där varierar något oerhört. Jämför min tik med Gabbis, båda väger 30kg och äter samma foder, min får 4dl om dagen och har extrahull - hennes äter 12dl om dagen och är tunn.

Så det går inte att jämföra så. Man får ge utefter vad sin hund behöver, inte jämföra med grannhundens portioner eller blint följa någon tabell.

Jovars det vet jag, men det låter extremt lite till en Rottis iaf tycker jag, som dessutom tränas..

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka