Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Jasså hon är en diva för att hon inte äter.
Hon har ätit i 2 år. Men efter hon blev sjuk så har det börjat strula.
Jag vill inte att en hund skall svälta i 2 veckor.
12345 dagar kanske. Men inte mer

Hon motioneras aktiveras bra.
Promenader på en mil.
träning + lek. så det är inget fel.

Me om o när hon börjar äta nor,malt igen. Så är det jobbigt att bära med vågen över allt.

Varför gör du allt så onödigt svårt? :confused: Det är väl bara att mäta upp EN gång hur mycket hon ska ha, notera "hur många mått blev det då" och sen komma ihåg det?

Och skulle hon få en halv eller en deciliter för mycket mat någon gång så är de fortfarande knappast något problem. Äter du precis 1700 kcal om dagen själv och väger dina måltider?
Om hon går en halvtimme längre promenad på morgonen, lägger du då 25g extra hundmat i matskålen då?

Då får du väl fortsätta fjolla med henne för är hunden inte sjuk är det inget annat med henne än att hon är divig. Det må så vara att hunden blivit lite avskräckt efter det där med tonsillerna, men hon måste lära sig någon gång. Sluta dalta och låt huden svälta tills hon lär sig äta. Min har gått i betydligt fler dagar än fem utan mat och då fåt veta den egentliga betydelsen av hunger. Nu äter hon.

Det blir nog bra
jag gillar inte riktigt den gör hårda linjen.
Hon skall nog lära sig att äta.

Jag tittar inte ens på måttet, jag har inte den blekaste aning omhur många gram eller deciliter mina hundar äter...

Jag häller upp lite och så äter de. Verkar de hungriga tar jag lite mer nästa gång och lämnar de mat lite mindre. Börjar de bli lite spinkiga eller tjocka så anpasar jag mig. Det kan bero på allt från värmebölja till minska motion.

Titta på hunden istället. Är hon i bra hull nå så funkar det ju?

Då får du också truga, vilket ger en kräsen hund.

Och hunden styr matvanorna istället för tvärtom som de ska vara.

Du kan få ett mått Från Royal Canin där du doserar UTAN att bära vågen med dig!
Prova nu att svälta hunden ett par dagar, tror som många andra här inne att den är oerhört bortskämd och att du faller tillföga och ger den annat om den inte äter en dag...

Nu vet jag inte exakt hur din hund är.

Mina hundartränas dagligen och på Hösten /vintern kör vi dom de kan bli långa distanser och hård träning.
Men jag har ändå hundar som inte äter på 2-3 dagar i början fick jag PANIK..Tänkte dom måste ju äta men dom lagrar energin så bra så dom klarar sig.
Nu gör dom inte deta alltid men skulle dom inte vilja käka så gör jag ingen grej av de.
Så får dom säga till om dom är hungriga i så fall för av mig får dom inget annat foder.
Rottisar brukar väl inte vara speciellt noga med maten inte dom som vi haft hema.

inte mina tidigare rottisar heller. Dom har ätit allt.
Det fins väl kräsa också tydligen.

Tror att en påse kostar runt 549 eller något sådant ej säker bero på vilken sort och så.

Men länken är fodret gratis!

KL

Ett litet svamligt skriva av sig inlägg..

Jag har stora problem med min hund jag också, han äter inte alls som han borde... Och kräks (ibland hela nätter i sträck) och är dålig i magen också, och jag som matte står handfallen brevid och vet inte vad jag ska göra :cry:.

Han står på utredning från Blå Stjärnan, har legat inne där två gånger på dropp och div undersökningar där de tagit blodprover, röntgat magen och tarmsystemet med kontrastvätska, gett magkatarrsmedicin (som han står på nu också). Nu senast har de gjort en gastroskopi och en koloskopi och tagit biopsier på tarm - och svalg som vi väntar på provsvaren på. Och just det ja, tonsillerna är bortopererade också.

Och de har ännu inte hittat vad som är fel på honom! VARFÖR kräks han? VARFÖR vill han inte äta? VARFÖR är han dålig i magen? De har inte hittat något fysiskt fel på honom (misstänkte addisons, men det är avskrivet) och jag vet varken ut eller in längre.

Ibland önskar jag att det var så enkelt att han bara är kräsen, men senast jag körde med den hårda linjen och tog bort maten efter ett tag om han inte ätit, så slutade det med att han fick åka in på sjukhus med dropp för att han blev så avmagrad :crazy:. Så nu, trots att de inte har hittat något fysiskt fel, så vågar jag inte köra den metoden igen för att jag är rädd att det ska hända igen.

Han är bara ett år, och jag vet inte längre vad som är beteende och vad som är "sjukdom". Turen är ju att han trots allt är en pigg och glad hund som verkar älska livet, för om han inte hade varit det så hade jag ju fått ta mitt ansvar och avliva honom... Och jag önskar SÅ att jag ska slippa det :cry:.

jag antar att han är allergiutredd för ALLT som finns i det fodret han äter, hundar kan reagera på de mest "konstiga" och mest oväntade i innehållsförteckningen...

Min har ätit Royal Canin sen 4 månaders ålder och är nu 9 månader. Har ALDRIG haft några problem med maten, hon åt medium junior först men äter nu maxi junior.

En 15 kg säck kostar rstrax över 400 kr och mina har räckt nästan 2 månader om jag inte räknat fel, iaf 1,5 månad (men nu har ju jag medium hund).

Pratade med en i djuraffären och enligt denna tjänade man på att ha detta lite dyrare foder än tex doggy som man kan köpa var som helst om man räknade ut kr / dygn..de va typ 6.50 kr på royal canin och 8kr/dygnet på doggy. Antar att dom räknat på mängden man måste ge av respektive foder....

Hm.........:confused: Jag fyllde i adressuppgifter m.m på den sidan men fick ett mail nu om att jag beställt en bok om schäfrar :crazy:...
Har detta hänt för någon mer???
Tar väl gärna en bok om schäfrar om den är gratis....var ju liksom inte riktigt min tanke när jag fyllde i formuläret...:grin:

gick in där och ska få hem så jag kan få en gratis säck valpfoder. :) testade skicka in på vuxen hund också, men i bekräftelse mailet står det "tack för din beställning av rasboken schäfer". :crazy: hoppas den är gratis.. konstigt... vet du vad det är för bok och om dom ger den?

ser att du just skrev, samma sak för mig vart det! :grin: får väll se om vi får hem någon räkning. men det ska väl gå att reklamera inom 14 dagar om det är internetköp?? (tror jag hängt med på hem och konsumentkunskapen)

Haha hänt för fler alltså...Ja ja blir spännande att se vad det där är för bok.... :D

KL

Ett litet svamligt skriva av sig inlägg..

Jag har stora problem med min hund jag också, han äter inte alls som han borde... Och kräks (ibland hela nätter i sträck) och är dålig i magen också, och jag som matte står handfallen brevid och vet inte vad jag ska göra :cry:.

Han står på utredning från Blå Stjärnan, har legat inne där två gånger på dropp och div undersökningar där de tagit blodprover, röntgat magen och tarmsystemet med kontrastvätska, gett magkatarrsmedicin (som han står på nu också). Nu senast har de gjort en gastroskopi och en koloskopi och tagit biopsier på tarm - och svalg som vi väntar på provsvaren på. Och just det ja, tonsillerna är bortopererade också.

Och de har ännu inte hittat vad som är fel på honom! VARFÖR kräks han? VARFÖR vill han inte äta? VARFÖR är han dålig i magen? De har inte hittat något fysiskt fel på honom (misstänkte addisons, men det är avskrivet) och jag vet varken ut eller in längre.

Ibland önskar jag att det var så enkelt att han bara är kräsen, men senast jag körde med den hårda linjen och tog bort maten efter ett tag om han inte ätit, så slutade det med att han fick åka in på sjukhus med dropp för att han blev så avmagrad :crazy:. Så nu, trots att de inte har hittat något fysiskt fel, så vågar jag inte köra den metoden igen för att jag är rädd att det ska hända igen.

Han är bara ett år, och jag vet inte längre vad som är beteende och vad som är "sjukdom". Turen är ju att han trots allt är en pigg och glad hund som verkar älska livet, för om han inte hade varit det så hade jag ju fått ta mitt ansvar och avliva honom... Och jag önskar SÅ att jag ska slippa det :cry:.

Hej min hunds syster hade ungefär samma symtom som din. Va skit dålig. Nu är hon 2 år 3 mån. Men det kräsna sittter kvar. Men magen är bra. Efter en del behandling med olika medesiner. Jag tror inte dom hittade felet. Hon får royal kanin nu.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat

Tillbaka