Ge avmaskning i krubban?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare trojalotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 654
T

trojalotta

Snabbfråga; vet någon om det spelar någon roll att man blandar avmaskningsmedlet i kraftfodret i stället för att ge det direkt i munnen?

Sv: Ge avmaskning i krubban?

Jag ger iallafall min häst avmaskningmedlet i krubban för jag orkar inte bråk med honom över sprutan och det funkade hur bra som helst! Blandade ihop en sörja bestående utav betfor, lite krafft och äpplebitar, också avmaskningsmedlet då och han slickade upp allt så jag tycker att det fungerar bra :)

Sv: Ge avmaskning i krubban?

Bara du vet att hästen får i sig allt borde det inte var några problem. Men det är tyvärr stor risk att hästen inte äter maten sedan så då är det ju jobbigt att ha gjort av med en hel sats maskmedel. Jag tycker det är enklast att bara gå in och spruta i munnen.

Liknande trådar

Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
564
Senast: aglaonema
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 076
Senast: ufot
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 995
Senast: Emuliiaa
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka