GD blandningar

ylvaaskersund

Trådstartare
Träffade en blandning av Rottis och GD, den var intressant, men vad tror ni om en blandning mellan Borzoi och Grand Danois?

Sv: GD blandningar

NEJ!!!! Jag har själv en renrasig Gd men skulle aldrig för allt i världen kunna skaffa mig någon Gdblandning, usch!!! Tanken skulle aldrig falla mig in, även om jag fick hunden gratis.

Ang Borzoi och Gd, hur tänker man om man parar dessa två:confused:

Nej och åter nej.

Jag har en GD tik och en rottis hane som vi ska kastrera så att det inte händer ngt, men tanken slog mej eftersom vi har en hane och en tik, så fick jag höra talas om en sådan korsning och bad genast att få träffa den! Han var jättefin och kastrerad i förebyggande syft redan vid ett års ålder, ägaren hade full koll vilket behövdes men jag undrar hur hans kull syskon är. Angående Borzoi blandning är pga en kompis som har en sådan hane och vi funderade över hur en sådan skullle bli, vi tänker INTE para våra hundar, bara nyfiken!

Ja jag har fått för mig att du har en GD-tik. klokt att du kastrerar, jag tycker man ser på tok för få grandisar, så jag hoppas för guds skull att folk bevarar dem renrasiga och inte blandar in massa annat.

Har sett en sankt berhnard och Gd blanding, dock endast på kort på blocket.

Till alla

Både jag och TS håller oss vid renras-avel. Men ett av våra största nöjen i livet just nu är att underhålla oss själva med att föreställa oss den produkt som skulle bli av våra djur - dvs grand danois - borzoi

Det är av intresse när vi disskuterar likheter och skillnader, vad skulle kunna slå fel, skulle det bli rätt, blir det en monsterhund i psyket etc. För det är ju just det med blandraser - det är ett lotteri och ingen vet med säkerhet.

Nu kommer vi inte utsätta våra djur för dem hälsorisker det innebär att avla bara för en självisk nyfikenhet. Men vi kommer nog helt klart fortsätta fantisera ihop denna korsning i våra pratstunder.

Så frågan från TS var inte om man bör avla på en sådan korsning, utan hur tror ni att den skulle bli?

Föd gärna våran roliga disskution med era synvinklar:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 626
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 900
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Badrumsrenovering - pris?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur