Garderobsvägg?

Aliide

Trådstartare
Vi tänkte göra en hel vägg med garderober. Sätta skenor i taket och list på golvet. Vart hittar man garderobsdörrar eller vad man ska säga som man kan få rätt storlek på?

Eftersom vi bor i ett "torphus" så är det lågt i tak och vanliga måtten fungerar inte.

Sv: Garderobsvägg?

Kan bara tipsa om ett märke om det går att få mått utanför standard vet jag inte men de vi har heter "Lumi" och dom fanns i huset vid köp, googla kanske dom har måttbeställda?

Jag tog bort mina garderober för några år sedan och monterade istället upp ett hyllsystem över hela väggen, satte en lång stång i taket och hängde upp vita linnedraperier istället.

Snyggt, enkelt och man kan byta efter humör. ;)

De flesta tillverkare har skjutdörrar som görs efter måttbestälning, det är dock rätt stor skillnad på kvaliteten och känslan så åk runt och titta och se vad ni vill ha. Vi valde HTH:s variant då den är den stabilaste vi hittat på marknaden, Elfa/Lumi är lite rangligare i känslan och sen blir de rangligare ju lägre priset är ;)

Vi betalade 23000 för 3,8 m dörrar med takhöjd på 2.40. Det är 3 glasdörrar i vitt glas och en spegeldörr samt belysning och det blev kanonfint.

Vi byggde egna med utdragbara lådor längst ner.
Du kan läsa mer i bloggen.
http://hvilaro.blogspot.com/2008/02/garderober-i-arbetsrum.html

Några bilder;
H%C3%B6ger.JPG

080125-080210+%284%29.JPG

060906.JPG

070113-070504+%2870%29.JPG

Ritning
http://2.bp.blogspot.com/_nVlfzgBEWjc/R9ezHfDPekI/AAAAAAAAAS4/opHLlPeCTU4/s1600-h/Garderober.gif

Jättefint, men inte riktigt det vi är ute efter.

Vi har så lite plats så vi tänkte enbart skenor i taket och sedan bygga eget hyllsystem i :laugh:

Kakis:

23000?!?! För garderober :eek:

Jättefint, men inte riktigt det vi är ute efter.

Vi har så lite plats så vi tänkte enbart skenor i taket och sedan bygga eget hyllsystem i :laugh:

Kakis:

23000?!?! För garderober :eek:

Ja och det var med rabatt (vi köpte 4 dörrar varav en i spegel och 3 i vitt glas samt en list med lampor men den kostade bara 3000, skenor och stoppplankor till väggarna). Nu har vi glasdörrar som är rätt mycket dyrare än trädörrar tror det skulle gått på 13000 om vi valt trädörrar istället. HTHs dörrar är rejälare än de flesta andra, plus att de har magnetstopp och inte en plastplopp som gör att dörrarna inte kör förbi sin plats, men smakar det så kostar det ;)

Garderober är svindyra. Men det finns ju billigare alternativ... att bygga själv. Köp färdiga "skenor" mm och måttbeställ MDF i den storleken du vill ha. Måla eller tapetsera skivorna. Vet att Roomservice killarna gjort egna skjutdörrar vid ett par tillfällen kolla närmre där!

Smart! :bow:

Låter lite omständigt men kan alltid kolla upp hur det skulle gå till!

Liknande trådar

Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 263
Senast: Mabuse
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
983
Senast: hamilton1
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka