Gårdagens CM-program

Sv: Gårdagens CM-program

Vadå, det var väl snyggt med en rosa hund? :devil:

Men som sagt, aussien var ju inte bara lite mullig, utan riktigt fet. Tycker sånt är viktigt att påpeka i ett hundprogram, det är ju direkt hälsovådligt

/Cezzan som funderar på att färga sin hund turkos ;) :rofl:

Men jag förstod inte hur mycket tid hundarna spenderade där nere.
Var det bara nattetid? Eller fick dom inte vara inne i huset hos ägarana överhuvudtaget?
Han sa ju att han gick ner till källaren där hundarna spenderade natten i sina burar, så hundarna sover bara där nere verkar det som.

Jag tycker inte att det är värre att stänga in en hund i en bur på natten än att stänga in den i tvättstugan/köket etc på natten.
Själv har jag hundarna i sängen, men det är inte alla som uppskattar det.

Dessutom var ju hundarna inne i huset på dagen, för ägarna sa ju att hunden ogärna spenderade tid med dem i köket, vilket de andra två hundarna gjorde.

Jag har 2 burar uppställda i lägenheten och dom används flitigt.
Dom står öppna och hundarna kan själva välja att gå och lägga sej där, vilket dom ofta gör.
Min unghund sover dock i buren på natten för att hon ska låta bli att tugga sönder lägenheten.
Hon är extremt "tuggig" och har inte hittat nån annan lösning annat än att ha henne i buren.
Henne har jag även fått använda buren på i andra situationer, för att få henne att lugna ner sej.
Den används även emellanåt när vi får besök eller vid andra tillfällen då jag vill ha lugn och ro.
Jag såg inte programmet med CS, men jag är ingen "bur-motståndare" utan ser det som ett väldigt effektivt hjälpmedel till vissa hundar.
Dock så tycker jag givetvis inte att man ska ha hunden i bur i tid och otid och hunden ska känna sej trygg och lugn i den.

Bakgrunden var att ägarna vill använda det halsbandet. Cesar låter alltså ägarna bestämma utrustning.
Ja så var det. Men visst hade det varit betryggande om CM med all sin kunskap och inflytande hade nämt eller kommenterat stackelanvändning, tex i tv berätta för ägarna att han rekommenderar dom att byta halsband.

Beror ju på vart man har buren också tycker jag, har man buren i källan medan övriga flocken är på övervåningen så tycker jag INTE att det är acceptabelt.

Men har man buren där man själv är ( inte nödvändigtvis i samma rum men ändå så att hunden känner tillhörighet ) så fungerar det för vissa hundar och dom varvar ner bra i buren...

Bakgrunden var att ägarna vill använda det halsbandet. Cesar låter alltså ägarna bestämma utrustning.

Det där påpekades i programmet plus att det underströks på svenskspråkiga skyltar att SSK och SBK inte accepterade hjälpmedlen mm.
Första gången jag sett detta i Cesars program, så tydligen har man reagerat på båda sidor av Atlanten.

Jasså?
De skyltarna missade jag, satt dock och tänkte på hur svensk tv kan visa detta utan att understryka att SBK inte tillåter stackel.
Men då fick jag svar på det! :)

Beror ju på vart man har buren också tycker jag, har man buren i källan medan övriga flocken är på övervåningen så tycker jag INTE att det är acceptabelt.

Men har man buren där man själv är ( inte nödvändigtvis i samma rum men ändå så att hunden känner tillhörighet ) så fungerar det för vissa hundar och dom varvar ner bra i buren...

Jo, självklart! Jag har en bur i sovrummet och en i vardagsrummet så dom är "med" fast dom är i bur.
Har fått den reaktionen av alla mina hundar att dom till slut självmant går och lägger sej i buren då det blir stökigt, så slipper jag tjata på att dom ska ligga på bädden osv.

Jag har dessutom hundar som heeemskt, heeemskt gärna vill vara med så fort det händer något, och 3 Kelpie i en etta+ besökare blir lite mycket:angel:;)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka