Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4
Ett tillägg efter att jag sett videorna, Vill poängtera vikten av eftergift. speciell i tölten, på filmen gör du lite som jag har så lätt för, när hästen blir tung och vill ramla över i trav så håller du emot med tygeln vilket gör att du och hästen hänger er i tygeln och det blir tungt för er båda. När han bli lång och tung så prova istället att bromsa honom med sitsen och bli mjuk i handen så fort han går i rätt takt så att han kan börja litar på sin egen balans istället för att hänga sig i tygeln
Blir lite fel tråd jag svara på här men PiperGarden
Även jag reagera på att sadeln ser ut att inte passa, även på den bilden dör hästen är några kilo lättare för där ser de istället ut som att sadeln är på tok för lång och det skulle kunna vara en ytligare anledning till varför sadeln åker fram men är det någon sadelutprovare som kollat den?
Ridningen har du redan fått massa bra komentarer om så jag lutar mig mot dem och säger bara att jag håller med de föregåändende talarna.
Lycka till.
Ett tillägg efter att jag sett videorna, Vill poängtera vikten av eftergift. speciell i tölten, på filmen gör du lite som jag har så lätt för, när hästen blir tung och vill ramla över i trav så håller du emot med tygeln vilket gör att du och hästen hänger er i tygeln och det blir tungt för er båda. När han bli lång och tung så prova istället att bromsa honom med sitsen och bli mjuk i handen så fort han går i rätt takt så att han kan börja litar på sin egen balans istället för att hänga sig i tygeln