Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4
så söt din häst är!
slängen in en bild på min 2åring. ej uppsuttet av naturliga skäl! :P
så söt din häst är!
slängen in en bild på min 2åring. ej uppsuttet av naturliga skäl! :P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack du med. Jag har jobbat mycket med att fatta lugnt och sansat, först från trav, mu jobbar jag med att försöka fatta ur skritt och stillastående. Det går "blandat" oftast behöver jag några travsteg för att få galopp. Men fattningar är bra träning.Spa ser så häftig ut! Hur har ni jobbat med galoppen? Det är ju lite speciellt med femggr, vill gärna ha tips!
Såna hästar är rätt svåra att få att jobba ordentligt tycker jag, man behöver ju energi för att få dem att jobba ordentligt.Hon hade ingen lust från första början. Hon har ju väldigt lite naturlig vilja och mycket framriden vilja.
Ja det går säkert bra, det jag är ute efter är att det är lättare att få tag på bakbenen om man har hästen lite böjd just i igångsättningen och man "bryter" travtakten direkt. Sedan exakt hur du böjer eller ställer känns inte jätteviktigt eftersom tanken är att räta ut hästen igen när den väl töltar. (om man inte är på en volt såklart)Borde bli samma som volt fast ett par steg åt gången? Blir det rätt?
Vilken god vana!När vi startar upp i tölt så startar vi i princip alltid ur sluta. Så har vi tränatnästan sedan vi startade i vintras.
Skitsamma. Du har ju all tid i världen att reda ut det själv. Du lär ju ha kvar Kveikja i många år. Skulle ett proffs ha tränat min häst senaste året skulle hon knappast fortfarande vara så passtaktig, men å andra sidan hade jag inte lärt mig lika mycket som jag gör på att fixa det själv. Även om det tar lång tid för mig.Vi började träna i mars men har ridit enklare sedan i höstas nångång. Så det är ju inte så länge, men med en bättre ryttare hade hon nog kommit längre.