gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Där ser ni fina ut!
Lite framtung, men det kan också vara taget ur momentet, sen händerna!

hur gammal är hästen? Gillar hans kroppsform, smäcker och i fint hull.

Fin! Hur gammal är han?

Det är ju alltid svårt att avgöra såhär på bara några bilder hur en häst går, men det ser ut lite som han mest skjuter in bakbenen under sig istället för att verkligen bära sig på dem. Tycker mig se lite femgångshästtendser, kan det stämma?

En utav mina hästar kan ibland lura ögat, och skyffla in bakbenen under sig utan att riktigt ta i. Med henne jobbar jag väldigt mycket flytta bakdelen,ta ETT steg i taget och länga överlinjen. Bara jag kontrollerar tempot på henne så får jag en helt annan bakbenssaktivitet. Jaja, nog pratat om min häst, din är säkert inte alls likadan och du får säkert bra hjälp utav Linda! ;)

Tack! :) Han är 10 och det stämmer bra att han är femgångare. Han har mycket lätt för sig att flytta bakdelen och är faktiskt ganska vig, dock förstår jag vad du menar! Han har inte riktigt den powern som man vill ha för att få en riktigt riktigt pampig tölt, men vi jobbar mycket på överlinjen nu (vinterjobb) och mycket trav. Han blir bara bättre och bättre på att ta för sig med bakdelen, men det är ett långsiktigt mål. Dock är han inte en sån som bara "skyfflar in bakbenen" som uttrycker det, utan snarare en naturtöltare som inte tar för sig mer än han måste ;)

Fin kille!

på dom 2 bilderna ser det hyfsat avslappnat ut, dock ganska kassa bilder för bedömningssynpunkt.

Händerna är rätt på bild nr 2 men försök att sträcka på dig och tänk framåt.
Även då hästen verkar lite av den självbärande typen så tror jag det ger ännu bättre resultat med lite mer påskjut bakifrån med hjälp av dig (rumpan)

Du har inga andra bilder i skritt/trav så man kan se hur han arbetar med ryggen?

Hittade inga riktigt bra aktuella bilder, men här är en. Han är ganska passig/töltig och har väldigt svaga grundgångarter, men vi jobbar på det :D

Självbärande stämmer bra, min lilla T2 prins är det ;)

380951_2533115940778_1639936029_2412052_603827669_n.jpg

Där ser ni fina ut!
Lite framtung, men det kan också vara taget ur momentet, sen händerna!

hur gammal är hästen? Gillar hans kroppsform, smäcker och i fint hull.

Hon är 7:) tack, hon håller hullet väldigt bra, kan gå på fri tillgång men håller sig fin bara hon rids, de andra ser ut som soptunnor typ:p Hon har fått 8.05 som bäst för exteriören:)

Hittade inga riktigt bra aktuella bilder, men här är en. Han är ganska passig/töltig och har väldigt svaga grundgångarter, men vi jobbar på det :D

Självbärande stämmer bra, min lilla T2 prins är det ;)

380951_2533115940778_1639936029_2412052_603827669_n.jpg

Fin kille:) men måste skriva det jag tänkte när jag såg bilden.
Det ser ut som att du håller kvar lite i handen på något sätt på den bilden för han sätter inte riktigt under sig bakbenet, det är samlad kort skritt antar jag men lite mer ska de sätta under sig/bära sig på bakdelen tycker/tror jag:)
Eller så är det mitt i en halvhalt så han stannar upp med hela kroppen precis då.

Åh han är fin! Hur var han att rida?
Jag är inte så bra på att komma med kritik så du får ta det med en nypa salt ;) men jag skulle nog se att hälen kom ner lite, såg ut som att du stod på tå.

Fick ingen respons i snack tråden så bättre att lägga ut bilderna här istället.

24348205_56224098.jpg

Vad tycker ni om samlingen osv på Thengill här?

dscn3292_71025298.jpg

Och på glampi här, blir en lös bild då han inte blivit såpass inriden ännu så han kan samla sig såhär i ridningen.

När jag køpte honom var han väldigt het och ojämn i traven. Men efter att jag hade haft honom ett tag och fått tips på hur jag kunde få honom att lugna sig, samt att en kompis till mig red honom en del, så var han en drøm att rida! Så mycket power om man ville men ändå så snäll att en 12-årig pojke kunde rida ut på honom i en grupp med både ston och vallacker. Han blev snabbt jämn och fin i alla gångarter också.

Just den där dagen då vi tog bilder satt jag och spände mig och tog stød framme i tån i stigbyglarna. Jag hade precis køpt honom där och vi var inte helt øverrens :cool:

thengill tycker jag mest ser rund ut, inte nödvändigtvis så samlad. Gillar den långa överlinjen, men skulle vilja ha från nosen och nacken högre upp, så han inte bara krullar ihop sig. Det ser ut som att han fortfarande är något på framdelen.

Jämför med bilden på Glampi, där sitter han mer på rumpan. När hästen samlar sig, dvs vinklar om bäckenet och sätter under sig bakbenet som får ta upp mer vikt, så hänger ju hela överlinjen med så nacken blir högre och kortare. dock är det lite svårt att se hur "äkta" det är då det är ganska mycket vinkel på bilden.

Riktigt fin är Glampi för övrigt :)

Snygg häst! Stort, luftigt steg! Du ser lite styv ut och hård i handen, kanske lite för på häst? ;-) snygg var den iafll!

Ja det är Kofri fra Morastödum:)

REIN, ja alltså den här dagen var han som sagt sjukt på och jag satt bara och hängde med... inte så stolt över det ridpasset nej :p
I ena passläggningen for han tillochmed över staketet:o

Efter just detta ridpasset fick jag hjälp med honom och då blev han världens bästa!

ser riktigt riktigt bra ut, en klar förbättring mot hur hon sett ut innan då hade hon inte lika mkt steg.
men ska hon få någon vila nu när hon blivit inriden eller ni kör på ett tag till? ska hon visas?

KL

En bild från någon vecka sedan när vi var till stallet när det vad ljust och lyckades få kameran med.
Relativt långsam trav, vilket vi har fått jobba en del med, men det börjar sitta (även på rakorna utan att han vill gasa på). :D
Min sits är nu inte direkt den bästa, men vad tycker ni annars? :)

32844553.jpg

Kul att du tycker det! Hon har fått vila nu över vintern och sätts igång i vår igen med sikte på visning. :)

KL

En bild från någon vecka sedan när vi var till stallet när det vad ljust och lyckades få kameran med.
Relativt långsam trav, vilket vi har fått jobba en del med, men det börjar sitta (även på rakorna utan att han vill gasa på). :D
Min sits är nu inte direkt den bästa, men vad tycker ni annars? :)

32844553.jpg

Du sitter bra tycker jag! Lite framåtlutad, men det är inte så konstigt när hästen travar långsamt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 588
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 351
Senast: Catsu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama