Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin! Hur gammal är han?
Det är ju alltid svårt att avgöra såhär på bara några bilder hur en häst går, men det ser ut lite som han mest skjuter in bakbenen under sig istället för att verkligen bära sig på dem. Tycker mig se lite femgångshästtendser, kan det stämma?
En utav mina hästar kan ibland lura ögat, och skyffla in bakbenen under sig utan att riktigt ta i. Med henne jobbar jag väldigt mycket flytta bakdelen,ta ETT steg i taget och länga överlinjen. Bara jag kontrollerar tempot på henne så får jag en helt annan bakbenssaktivitet. Jaja, nog pratat om min häst, din är säkert inte alls likadan och du får säkert bra hjälp utav Linda!
Fin kille!
på dom 2 bilderna ser det hyfsat avslappnat ut, dock ganska kassa bilder för bedömningssynpunkt.
Händerna är rätt på bild nr 2 men försök att sträcka på dig och tänk framåt.
Även då hästen verkar lite av den självbärande typen så tror jag det ger ännu bättre resultat med lite mer påskjut bakifrån med hjälp av dig (rumpan)
Du har inga andra bilder i skritt/trav så man kan se hur han arbetar med ryggen?
Där ser ni fina ut!
Lite framtung, men det kan också vara taget ur momentet, sen händerna!
hur gammal är hästen? Gillar hans kroppsform, smäcker och i fint hull.
Hittade inga riktigt bra aktuella bilder, men här är en. Han är ganska passig/töltig och har väldigt svaga grundgångarter, men vi jobbar på det
Självbärande stämmer bra, min lilla T2 prins är det
KL
En bild från någon vecka sedan när vi var till stallet när det vad ljust och lyckades få kameran med.
Relativt långsam trav, vilket vi har fått jobba en del med, men det börjar sitta (även på rakorna utan att han vill gasa på).
Min sits är nu inte direkt den bästa, men vad tycker ni annars?