gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Har du något tips hur man kan förbättra detta?
Hinni sa att jag skulle jobba mycket med övergångar och "skrölt" rida precis mittemellan skritt och tölt för att sedan släppa fram henne i medeltempo och sedan ta ner henne igen långsamt.

Håller helt med honom och det är viktig att överlinjen alltid är med. Hon få inte går upp med huvudet sådär hon är inte klar för det. Volt, volt och övergångar och har is i magen.

Håller helt med honom och det är viktig att överlinjen alltid är med. Hon få inte går upp med huvudet sådär hon är inte klar för det. Volt, volt och övergångar och har is i magen.

Tack, jag ska tänka på detta, känns lite svårt ibland att utbilda både sig själv och hästen samtidigt.
Men vi gör sakta framsteg, i somras kunde vi knappt tölta

Lite nya bilder på min älskling som har gjord en utvecklin så matte bara le när jag rider honom.

index.90.jpg

index.91.jpg
fick 8 för den passen
atgeir2.jpg

atgeir3.jpg

atgeir5.jpg

atgeir10.jpg

Han har verkligen utvecklats!

Han har ju alltid varit fin men man känner knappt igen honom på bilderna, han har en mkt bättre resning tycker jag, inte för att han var direkt framtung tidigare heller men nu ser han suuuperfin ut:love:

WOW! Vad duktiga ni är!
Såg er på GKSM och han är jättefin!

Även om vi fick bra betald där så var han inte på topp. Var inte helt sig själv och visade sig sedan att han hade fått skav av G bootsen.
Du ska de honom när han är på humör och helt frisk. Och det bästa är att nästan alla kan rida honom. Har haft 2 stoägare som provat honom och han är så snäll. Min prins

Han har verkligen gått framåt!!!:)
Även om jag inte sett dig rida irl så tycker jag att man ser på bilderna på dig när du rider att det har hänt ganske mycket med din ridning oxå, så jag misstänker att ni har utvecklats ganska mycket båda två?!:):)

Han har verkligen gått framåt!!!:)
Även om jag inte sett dig rida irl så tycker jag att man ser på bilderna på dig när du rider att det har hänt ganske mycket med din ridning oxå, så jag misstänker att ni har utvecklats ganska mycket båda två?!:):)

Ju tack, vi bytte tränare och det var det bästa som hände på länge.
När man rider på lite högre nivå är det tyvärr inte så många man kan rider för och få kritik så man kan utvecklas, det blir lätt att man trampa på samma ställer för hästen går ju bra och tränaren våga inte att säga till.

Nu när vi bytt så har det händ massor och vi har tagit tag i problem lös dem och kan nu varje lektion går vidare med nya mål. Och mål som är helt nårbara.

Är så trött på tränare som bara lova och tro.

Men nu ska ni se upp för nu kommer Atte och jag, Första tävlingen är Worldcupen i DK som vi kvalat till, går i Odensen.

Härligt:)
Tycker det är kul att följa dig och man kan inte annat än beundrar ditt driv och målmedvetenhet. Hatten av för Juliane:bow:
Kan tänka mig att det inte är lätt, det där med att hitta en bra tränare kan va nog svårt när man är på min hobby nivå:) Och värre lär det ju va när man kommer upp sig i nivå och ska försöka ta sig ett till snäpp upp.
Tror att jag med många håller tummarna för dig och vi lär få se dig på tävlingsbanan mång år framöver:)

KL*

Galet väder och galen häst!
Han lyssnade inte alls som jag skrev i uppdateringstråden, så väldigt spänd häst och därav spänd ryttare. Men, det är våra första bilder, så lägger ut dem ändå ;) Alla bilder är i mellantempo.

tölt
31995449.jpg

31995454.jpg

31995526.jpg

31995527.jpg

trav
31995456.jpg

31995460.jpg

31995461.jpg

31995463.jpg

31995465.jpg

Och så taggade Hnokki till pass, och jag hängde på. :p Lät honom bara gå en bråkdel av vad han ville, skall bli otroligt kul att se vad han kan maxa sen när vi är redo för det!!!
31995531.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 584
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 294
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?