gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Åh vad roligt att äntligen få se bilder på er tillsammans! Det såg ju jättetrevligt ut, han ser ut att ha en fin usträckt trav!:laugh:

Tack! Ja han har faktiskt ganska stort steg i alla gångarter, speciellt när han slappnar av och går i form. Här är han lång, på framdelen och styv, då blir det mest springigt:p

Han ser ut att har mycket energi. Härlig aktion i steget men inte helt rent. Ser ut som han vill mer än han klara.
Blir nog finnt när ni har tränat och han blir starkare i kroppen.

Ja precis, du satte fingret exakt på problemet! Har har fortfarande huvudet som när han var i tävlingsform, men är svag och ofärdig fortfarande. Och när han bara "springer" blir han i otakt och spänd.

Vi jobbar vanligtsvis på väldigt lugnt, med övergångar och mycket grundarbete med låga former. Men som sagt, idag hade han fått is i huvudet tror jag, hade ingen känslighet eller kontroll alls på honom....

Tack för kommentaren!

Ja hårboll är han minst sagt :D Vit brukar han vara också, men inte just för tillfället.....

Någon som har något mer att säga? :)
Hur tycker ni jag sitter? Jag trivs inte alls i sadeln, men tycker faktiskt inte det ser så illa ut som jag trodde det skulle göra :o Vad tycker ni?

Av någon anledning börjar jag rida hästen mer med tygeln när han blir stark, så då åker händerna upp...Något tips på hur man skall tänka där? Är jäkligt duktig på att höja handen och flaxa ut med armbågarna. Speciellt när jag sitter till eller liknande, då glömmer jag liksom bort överkroppen.
ex som på denna bilden
31995463.jpg

Ser ut som att du spänner axlarna tycker jag, axlarna och framsidan av bröstkorgen.

Kan kanske hänga ihop med att du spänner dig när du sitter till?

Jag tror inte att det är armarna och händerna i sig du ska bearbete, utan snarare axlarna i så fall. Så följer armarna av automatiskt. :)

Det var smart, tänkte inte på att det kanske är i axlarna det faktiskt sitter. Har lite problem med axlarna, spänner mig gärna och blir dålig i rygg och skulderblad...

Men vad skall jag göra för att få ordning på axlarna då? :p

Härligt:)
Tycker det är kul att följa dig och man kan inte annat än beundrar ditt driv och målmedvetenhet. Hatten av för Juliane:bow:
Kan tänka mig att det inte är lätt, det där med att hitta en bra tränare kan va nog svårt när man är på min hobby nivå:) Och värre lär det ju va när man kommer upp sig i nivå och ska försöka ta sig ett till snäpp upp.
Tror att jag med många håller tummarna för dig och vi lär få se dig på tävlingsbanan mång år framöver:)

Kan ju bara flika in att Juliane är himla rolig och bra att rida för! Jag kan verkligen rekommendera henne! Jag behöver någon som piskar på mig för jag nöjer mig alldeles för fort :angel: Men då är juliane där och påminner mig ;) Jag tycker det är synd att jag inte kunnat rida mer för henne :)

Det var smart, tänkte inte på att det kanske är i axlarna det faktiskt sitter. Har lite problem med axlarna, spänner mig gärna och blir dålig i rygg och skulderblad...

Men vad skall jag göra för att få ordning på axlarna då? :p

Bra fråga, det har jag försökt komma på i ett halvår nu. Hittar inget som funkar. Så om du kommer på nåt bra får du gärna dela med dig. ;)

För min del så tycker jag det blir värre när jag tappar ryggen, så jag har funderat på om det kan hjälpa att träna upp ryggen, skuldrorna, ja hela bålen egentligen. Men jag har inte lyckats få tummen ur och komma igång. :o
Hade lätt kunnat skylla på att jag inte har tid, men problemet är nog snarare dålig planering av min tid.

*kl*

Det var länge sedan jag lade ut bilder här men nu kommer några nya på Ör och Stina.

Börjar med Ör, hon har precis börjat komma igång lite mer efter att ha gått med föl förra året, är superpigg men känns i allmänhet fin när hon lugnar ned sig lite. Fortfarande saknas ju styrka förstås, men det kommer.

32034808.jpg

32034807.jpg

32034804.jpg

På Ör blev det bara tölt upp till mellantempo, det är det hon föredrar när det är så pass halt (trots fyra brodd runtom).

Och så Stina då, som överlag tyckte att underlaget var jätteäckligt vilket påverkade både gångarter och form, men men.

32034810.jpg

32034814.jpg

32034815.jpg

Båda har skyddsboots fram, Stina på grund av sin obalans och Ör eftersom skorna är utlagda en bit.

Kommentera gärna!

Åh vad stina har blivit stor! Nu är hon ju nästan ingen bebis längre :D Hon ser starkare ut.

Ör syns det på att hon tappat lite grann styrka, men hon ser fin och tillfreds ut. Hon har ändrat sig mycket i kroppen mot vad jag kommer ihåg när du fick henne!

Tycker dom ser jättefina ut båda två. Alltid kul att se nya bilder på er!
Hur gammal är Stina nu?

Tack, vad roligt att höra!
Det är faktiskt jättekul för först nu börjar det kännas som att Stina är mer redo för träning och börjar bli mer ridbar. Hon har ju jättestora balansproblem men ibland glimtar hon till och känns riktigt, riktigt fin!
Man kan ju helt klart säga att hon var sen både i kroppen och huvudet så man kan ju inte direkt jämföra henne med jämnåriga...

Jag tycker att Ör känns jättefin faktiskt, väldigt fräsch i kroppen. Jag tycker också hon har ändrat sig i kroppen, hur tänker du?

Tack, vad glad jag blir!

Stina blir sex i år, men det är först nu jag har börjat rida på henne lite mer. Nu har vi ridit med tygeln direkt till betet ca 20 gånger :)

Ja men det syns! Hon kommer nog bli toppenfin sen. Man brukar ju säga att när de är sena så blir de dubbelt så fina ;)

Ja, alltså. Jag tycker Ör blivit snygg, det tyckte jag inte i början:angel: Då var hon opropotionerlig, nu har hon mycket bättre överlinje, ser ut att "sitta ihop" mycket bättre, och ser välmusklad ut även fast hon stått med bebis!

KL

Jag är inte här så ofta och skriver väldigt sällan men tänkte att det kunde var kul att få lite input om vad ni tycker om min kille.

Bilderna är från förra året när vi tävlade på Dis Höst Lätt.

DSC_0539.JPG

DSC_0596.JPG

Vad kul att höra, jag upplever också stor skillnad på överlinjen! Nu är det betydligt lättare att hitta en bra form, som jag tycker är bra och som hon trivs i och söker sig till själv :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 585
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 294
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17