gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Får man fråga varför du rider på stång? (ser det ut som?)

Klart :)
I grunn mest for morro skyld for å se hvordan han svarte på det bittet i forhold til vanlig trinse som jeg bruker ellers -iom at jeg ble anbefalt å ri han på stang.
En annen grunn var vel fordi jeg ikke visste helt hvor mye framover han ville bli av å gå fram og tilbake på veien der.
Men, mest for å prøve, ikke planer om å ri han så mye på stang før vi har fått fikset litt andre ting :)

Jag har precis samma problem! I galoppavsaktningarna blir det alltid grisepass.
Jag har dock bestämt mig för att det kommer komma med tiden och med att hon blir starkare och starkare. Jag kan nu, i ena varvet o om jag rider ordentligt i galoppen, få henne att sakna av till passtaktig tölt o sen till tölt efter några steg. Den övergången har jag dock slutat träna lite nu eftersom jag vill ta fram passen så småningom. Hade dock velat kunna sakta av från galopp till trav eller till skritt, men hon har inte riktigt styrkan till det än.

Helt enkelt så kommer det väl med att hästen blir starkare?

Äntligen fått lite nya bilder på min Blesa!
Ganska suddiga pga väldigt dåligt ljus, men någonting ser man nog iaf.

Tölt:

Trav:

Bonusbild för att hennes pannlugg är så söt ;D

Han ser ju lite ostabil och spänd ut, men har han inte ridit så länge är det ju klart han är det. I proportion till hur länge han har ridit så ser det bra ut :)
Tjata på honom att inte spänna sig och tappa skänkeln så långt bak, utan att han istället bygger bäckenmuskulatur och har sin balans där!

Hästen är supersöt! Lite obalans där också, men det beror nog på ryttaren.

Tack för svar! :laugh:
Jag ska försöka, det är kul att höra någon annans kommentarer då jag själv inte heller är jätteduktig.

Hästen är rätt stel och väldigt passtaktig hela tiden, även om hon utvecklats mycket sen hon sattes igång.

Vad kul med tips, tack! :D

Han brukar faktiskt ha lika, men han "ville ju inte ha korta tygla för det ser inte så bra ut" :angel:
Sen springer hästen in på vår parkering när hon kommer nära mig, Och det är väl inte helt lätt att hålla emot...

Tjatar på honom om tygellängden, tycker han har på tok för långa! :p

Muni från Midgård

Skritt 5,0-5,5
24195_395710607360_575302360_3945177_3424116_n.jpg

Trav 4,5-6,0
72472_1204801416328_1717437292_396812_6440863_n.jpg

Galopp 5,5-6,5
37127_1204803256374_1717437292_396818_4085002_n.jpg

Tölt 4,5-5,5
pic_show_id30813051.html

Jag tycker att du har ett vackert sto.
Om jag ska säga något om gångarterna (jag är urusel på detta) så tycker jag att det är mkt passtakt, jag tror helt enkelt att hon inte har hittat tölten riktigt ännu. Jag tror att när hon lärt sig detta kommer nog energin och aktionen också.

Tror samma som Torparen! Tycker annars också att det ser ut att vara en vacker och mjuk häst. Ser trevlig och lovande ut:)
Vem är tjejen som rider? Tycker jag känner igen henne;)

Tack, jag tror att snön har endel att göra med passtakten.
Vi var på kurs för Hinni för några veckor sedan och då var hon ren i tölten.
Det är Anna Funni Jonasson, rider regelbundet för henne och hon är toppen :)
Är tänkt att hon ska visa min lilla fröken nästa år :)

Lycka till med träningen och visningen då!
Hur gammal är hon? Vad är det för stam?

Lycka till med träningen och visningen då!
Hur gammal är hon? Vad är det för stam?

Tack:) hon är född 04.
Pappa är Randver fra Nyjabae och morfar är Gyrdir fra Arbakka.
Hon visades i våras, men hon fick inga bra poäng på ridbedömningen, hon har utvecklats väldigt mycket efter det, men hon fick 8.05 exteriört och det känns som en bra "grund"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 584
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 294
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama