Gammal katt?

Sv: Gammal katt?

Vi fick ta bort vår katt nu i sommar. Hon blev 15 år.
Anledningen till att vi var tvugna att avliva henne var för att hon gjorde illa sig i benet och det inte ville läka.

Hon hade ont i kroppen och var rätt förvirrad så jag hoppas att vi tog rätt beslut.. :(

Min trogna livskamrat och bästa vän blev hela 20 år :) Saknar henne jättemycket! :cry:

Nu har jag en charmig pojkkisse på 5 år och hoppas att jag få dela många år framöver med honom med!

Vad härligt att höra att det är så många som har katter som är lite äldre och att de fortfarande mår bra! :) Vår katt är som sagt gammal och det syns på hans utseende, lat har han alltid varit så det är inte mycket aktivitet hos honom inte :p Men han är inte sämre än han har varit förut

Och jag som enligt MalinL och hennes vänner här har mina katter som slit och släng har inte hunnit med så många katter. :angel:
De som avlidit blev 22 resp 23 år gamla, kullsyskon. Jag har berättat om dem förr, den ena gick vid 22 års ålder in i grytskåpet, rullade ihop sig i min wok och somnade stilla in. Den andra levde ytterligare nästan ett år men somande sedan in i soffhörnet en natt.

De katter jag har nu är ungdommar. 6, 4 resp 2 år gamla bara. Också några ungar som snart ska flytta.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
848
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
703
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka