Gamla symaskiner, serviceförsök...

Men fy vad alla klagar på min stavning idag :arghh:. Ett mellanrum lite här och där blandat med mobil som hittar på egna lösningar då man råkat stava ngt fel är absolut inget att hänga upp sig på!
(Förlåt, lite morgontrött:grin:)
Jag trodde du skulle skylla på att du blivit inspirerad av @Monstermoms alla kreavtiva lösningar i diverse pysseltrådar. ;)
 
Jag trodde du skulle skylla på att du blivit inspirerad av @Monstermoms alla kreavtiva lösningar i diverse pysseltrådar. ;)
Nä bara trött på folk som lägger upp orelevanta inlägg om stavning, var en annan idag som klagade på att jag råkat skriva insektsnyckel istället för insexnyckel :mad:. Var mobilen som ändrade det. Det tillför dock inte så mycket mer än en lite sur morgontrött buck

Ta inget illa upp ;) (men nåde den som klagar på ngt mer idag :devil:)
 
Bild på sömspår ritar saken! Har länge velat ha en sån :p. Har på ngt sätt överlevt med bara skärsyl, matt kniv, nål och tråd.. köpte en rem skärare för ett tag sedan men bladet knäcktes :cry:.
En riktig ser ut såhär:
riflejern.jpg

riflejernov.jpg

Min version ser ut såhär:
88865.jpg

Det är alltså den misshandlade gaffeln till vänster vi pratar om.
Den var redan skev, så ja, jag böjde helt enkelt bort de pinnarna jag inte behövde.
Så jag har bara ett enda mått, Men det funkar hyfsat så länge i alla fall :p
 
En riktig ser ut såhär:
riflejern.jpg

riflejernov.jpg

Min version ser ut såhär:
88865.jpg

Det är alltså den misshandlade gaffeln till vänster vi pratar om.
Den var redan skev, så ja, jag böjde helt enkelt bort de pinnarna jag inte behövde.
Så jag har bara ett enda mått, Men det funkar hyfsat så länge i alla fall :p
Bättre än att dra sporren längst en linjal i alla fall :p. (Får leta efter en gammal gaffel nu :p)
 
Jag tycker du borde vråla något om att vi SKA HÅLLA OSS TILL ÄMNET, annars blir vi BANNADE!!! :rage:

Vad är du för mesmoderator egentligen? :cautious:
Alltså bara för att du startar en tråd så kan du inte styra vart tråden sen tar vägen, möjligtvis skulle jag kunna dela upp tråden i flera nya trådar men jag tror inte att det hjälper ett dugg för att vara helt ärlig... :angel:
 
ska hålla läder sömmandet härifrån ;), och även om det blir en tråd om det så har jag inget att tillföra den :p, syr sällan egna saker utan lagar bara åt andra och klagar på hemska symaskins sömmar som förstör lädret :angel:.
 
ska hålla läder sömmandet härifrån ;), och även om det blir en tråd om det så har jag inget att tillföra den :p, syr sällan egna saker utan lagar bara åt andra och klagar på hemska symaskins sömmar som förstör lädret :angel:.

Nejnej, @Snurrfian är bara en elak surkärring! :angel:
Hon får gruffa hur mycket hon vill, prata lädersömmar ni. :D

Egentligen borde ju alla syförsök oavsett art ligga i den andra tråden :angel: Här ska ju @Monstermom bara laga sina symaskiner ;)

Njaeeee, jag tänker att "taffliga försök" platsar här också. Den andra tråden är till för om man faktiskt får något klart. :idea: :laugh:

Man kan ju inte laga klart maskiner (eller uppfinna nya verktyg som @Blacksmithfarm ) utan att prova lite också. :D
 
Check it, yo! :cool:
En socka jag faktiskt är hyfsat nöjd med!

W8TldNu.jpg

(Allt är relativt. :angel:)

Visst, det var synd att färgrapporten på garnet var så lång att det ser ut som jag stickat ihop två olika över- och underdelar, resåren är inte ihopstickad än, sömmen vid hälen borde fått lite extra tlc, det är återigen en ensam socka, och jag håller fortfarande på och experimenterar med tekniken. Men, den passar OK, den blev riktigt skön, det är lagom spänning (fanken, vad hade jag för spänning? 5? och... 8 på resåren?) och garntjocklek, garnet är snyggt även om det inte riktigt passade till något så litet som en socka och/eller måste rundstickas för att bil bra, jag tappade inte en enda maska och patentstrickgerätet blev mycket trevligare att jobba med sedan jag polerade nålarna. Så det så. :D

Plus:
4pvGHuD.jpg


Rätt säker på att jag har räknat ut bästa tekniken för ihopstickningen! Kolla, två maskor precis i mitten där - de sticker inte upp! Och inte nog med det, jag tror jag till och med minns vad det var jag provade där (utifrån och in, inte använda fjäderhakarna, utifrån och in, inte använda fjäderhakarna, utifrån och in, inte använda fjäderhakarna - så, nu ska jag nog komma ihåg det :p), så nästa gång ska jag (... kanske) göra samma sak hela vägen. :D
 
Njaeeee, jag tänker att "taffliga försök" platsar här också. Den andra tråden är till för om man faktiskt får något klart. :idea: :laugh:

Man kan ju inte laga klart maskiner (eller uppfinna nya verktyg som @Blacksmithfarm ) utan att prova lite också. :D
Så du menar att min avatar består av taffliga försök?:confused::cautious:

:p



Tja, jag stod och höll i en sånhär:
SGFuZHN5bWFza2luLTE1.jpg

Handsymaskin för läder (sorry för bildstorleken...)
Men jag köpte inte den... (den hade ju inte platsat här heller då den är ny... :p)
 
Så du menar att min avatar består av taffliga försök?:confused::cautious:

:p



Tja, jag stod och höll i en sånhär:
SGFuZHN5bWFza2luLTE1.jpg

Handsymaskin för läder (sorry för bildstorleken...)
Men jag köpte inte den... (den hade ju inte platsat här heller då den är ny... :p)

Jupp. Tills du följer @AraSlei s exempel och själv skjuter och flår djuret, sen själv garvar skinnet, och därefter konstruerar en hel dungeon outfit med bara flintstenar, så är det taffliga försök. :grin:

Och helt rätt, gaffeln är sååååå mycket coolare! :D :up:







(Nej, självklart tycker jag ju dina läderkreationer är väldigt imponerande! Men jag har redan sagt det en gång, det är allt man får räkna med här innan det är fritt fram för förolämpningar igen. :angel:)
 
Jupp. Tills du följer @AraSlei s exempel och själv skjuter och flår djuret, sen själv garvar skinnet, och därefter konstruerar en hel dungeon outfit med bara flintstenar, så är det taffliga försök. :grin:

Och helt rätt, gaffeln är sååååå mycket coolare! :D :up:







(Nej, självklart tycker jag ju dina läderkreationer är väldigt imponerande! Men jag har redan sagt det en gång, det är allt man får räkna med här innan det är fritt fram för förolämpningar igen. :angel:)
Om jag gav mig på det så kan jag lova att taffliga försök är vad resultatet skulle bli :p

Ja, men visst. Den har ju lite attityd (:rofl:) i alla fall.

:D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 137
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp