Monstermom
Trådstartare
Jag vet inte. För att det ska vara lätt att kopiera dem.... Nä. Jag har verkligen ingen aning....
Får prova imorgon. Vem vet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte. För att det ska vara lätt att kopiera dem.... Nä. Jag har verkligen ingen aning....
Har du provat olika trådrullar, jag har en trådrulle som min maskin hatar av någon anledning, den tuggar i sig mängder med tråd och gör stora knutar. Sen får man städa upp eländet och så provar men en annan tråd så fungerar den precis som den ska, typ...Bra fråga, nästa? jag ska fråga henne nästa gång jag pratar med henne.
Hon ska också titta på min symaskin och försöka komma på varför den bara trasslar tråden (maskinen är mer eller mindre ny, pappa köpte den åt mamma när hennes gamla sa upp sig men mamma använde den aldrig). Jag vet att jag trätt tråden rätt osv men det trasslar ändå. Jag vill sy sidengardiner till mitt TV-rum (jag har tyget redan). Det är verkligen inget komplicerat (typ två fållade tygbitar för det är ringar med gripklor de hänger i) men jag har ingen lust att göra det för hand
Japp, fast bilden gör den inte riktigt rättvis, det är även pärlor in stickade mot kanterna men de syns inte... Men jag är löjligt stolt över den!
Varför skvallrar du?Varför har @stjarnhimmel dina kläder på sig...?
Varför skvallrar du?
En golare är ingen polare...
Hmpf..När gav du mig pengar senast? Just det.
Man har de polare man köpt, helt enkelt.
Varför skvallrar du?
Nej lyssnat på Adam Alsing.Har du tittat för mycket på Johan Falk eller?!
Jag antar att hon inte hade några egna... Men jag fortsatte på stickningstemat, den här gången ett par babysockor, jag ska lägga upp en bild när de är klara! Vilket de borde bli ikväll när jag sitta en timme och titta på innebandyträningVarför har @stjarnhimmel dina kläder på sig...?
Monstermom är min polare!Varför skvallrar du?
Är det det nya? Senaste projektets framsteg som profilbild... I så fall...
Jag har tränat lädersömnad på några spillbitar
Nä, för handJag tänker inte ha en bild med 42 udda sockar, i olika stadier av "inte riktigt klar..." i alla fall!
Men jättecoolt projekt, har du sytt dem på din Eva?
Bild på sömspår ritar saken! Har länge velat ha en sån . Har på ngt sätt överlevt med bara skärsyl, matt kniv, nål och tråd.. köpte en rem skärare för ett tag sedan men bladet knäcktes .Nä, för hand
Har gått kurs för några år sedan, det var spännande att se hur mycket man kommer ihåg
Så nu har jag testat den nya sylen, kantjärnen, hålpipan, falsbenet och ... en gammal gaffel som jag modifierade med en tång till att bli "söm-spår-ritare"
Kan meddela att den lilla hyveln att tunna ut med funkade ganska kasst. Så jag gav mig på det med en halvmånekniv, och det funkade
Och skärmattan är här med ordentligt invigd...
Fick frågan om jag ville ge mig på att sy en grimma av ett par gamla partömmar - och självklart svarade jag ja, så nu har jag övat lite. Så ska jag hämta ringar och spännen så är det snart dags att ta tag i huvudprojektet (pun intended )...
Matta knivar brukar bli piggare om man slipar dem.Bild på sömspår ritar saken! Har länge velat ha en sån . Har på ngt sätt överlevt med bara skärsyl, matt kniv, nål och tråd.. köpte en rem skärare för ett tag sedan men bladet knäcktes .
Men fy vad alla klagar på min stavning idag . Ett mellanrum lite här och där blandat med mobil som hittar på egna lösningar då man råkat stava ngt fel är absolut inget att hänga upp sig på!