Gamla ord och uttryck på utdöende...

Illbatting!
Rackarunge!
Flåbuse!
Drummel!
Råskinn!

Illbatting, rackare/rackarunge, och drummel använder jag ofta, men inte flåbuse och råskinn. De två sista är det inte ofta jag hör heller, om det inte är en av mina 80+ släktingar som klagar på nån som hittat på nå dumheter. :D

Kapten Zoom med Anders Linder, som en svensk Mork and Mindy, fast tidigare. Väl?
Visst var det så! :) För typ hundra år sen, när en annan var liten! Det skumma är att han fortfarande ser likadan ut nu, som Peo och Kapten Zoom, i "Vintergatan". Dock från 2000/200, men allt från det här millenniet är nymodigheter för en annan fossil.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Barret
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hyresrätt villa
  • Motionscykel?
  • Sånger som du hatar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar