Gamla getingbon

Lejonelle

Trådstartare
Vi har gjort en lucka upp till en del av vår krypvind som vi inte har kunnat komma åt tidigare. Det var inte så förfärligt äckligt som det hade kunnat vara, men det fanns ett stort antal gamla getingbon och rätt mycket gammal spindelväv. Är det någon som vet om getingar kommer tillbaka till gamla bon? Ska man ta bort gamla bon eller spelar det ingen roll?

Sv: Gamla getingbon

Vi hade getingbon på lantstället och fick höra av Nomore (som Anticimex) att det bara är drottningarna som överlever vintern. Till våren bygger hon ett nytt bo, så det finns ingen anledning att ta bort gamla bon av just den anledningen.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 353
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg