galoppsadel?

I

iingentiing

jag har länge suktat efter en galoppsadel till min kuse som framför allt är snabb och för övrigt underbar att galoppera :angel: (dock inget fullblod). ja till min fråga, kan man köpa en inte allt för dyr galoppsadel i vanligare hästaffärer och inte bara på galoppbanor eller på internet? då jag hälst vill ha en i läder är jag ju lite kräsen på utseendet också :angel:

Sv: galoppsadel?

Kolla annonser på nätet. Finns begagnade lite här och var som det är rimligt pris på.

Vad har du för prisgräns? De är ju inte allt för dyra att köpa nya... Vad vill du ha för någon, löp, träning, halvbom eller helbom??

en träningsadel, jag vet inte riktigt, vad får man ge för en? :) men runt 5000, får man något vettigt då?

Det finns ny som kostar under fem ;)men det finns några andra trådar här inne om olika sadlar och butiker. Vissa är bra andra har ett ryckte att vara mindre bra :smirk: Men så är det ju med allting :cool:

Hoppas du hittar i galoppsadeldjungeln men den är lite lättare att navigera sig i än i "vanliga" sadeldjungeln ;)

Ps. Du sa att du ville ha i läder, men vet du om att man kan få i vilken färgkombination man vill :banana: (hos gibson iaf)

Ps. Du sa att du ville ha i läder, men vet du om att man kan få i vilken färgkombination man vill :banana: (hos gibson iaf)

det är den på Galoppshop va? :) har faktiskt funderat på en sådan också, men tar ju sådan jävla tid att få sakerna när man bestället därifrån... :(

Senast ändrad av en moderator:

Bara ett varningens ord. Tänk på att en sån är inte bra att rida omkring i på andra sätt än att galoppera med. Den är inte gjord för att sitta i och belastar ryggen på ett helt annat sätt än en vanlig bomsadel.
Dessutom är det få ställen utanför en galoppbana eller annan anlagd bana där du verkligen kan och bör galoppera i hastigheter som motiverar en galoppsadel. Du kan precis lika gärna har en vanlig lätt flatbacksadel och hissa upp lädren lite i. Att stå i en galoppsadel kräver dessutom ben som klarar det, och är inte bekvämt direkt. När du sätter dej ner får hästen mer tryck på en punkt i ryggen.

En del använder bara galoppsadlarna på banan, vid annan ridning hemma inkl galopp/konditionsträning används vanliga flatbacksadlar.

Jag kan varmt rekommendera Gibson, ring och prata med dom, istället för att maila. Då får du svar direkt vad som finns på lager.
Berätta vilken färg osv, så syr dom upp och skickar asap.
Beställer du dessutom en färg som redan är klar, skickas den omgående. Min skickades samma dag som jag ringde.:bow:

Jag har en Gibson läder och är jättenöjd. Vill nu ha en till:angel:
Funderar du på att beställa från Gibson England, så kan vi samköra det. Frakten är rätt dyr. Vi bor dessutom rätt nära varandra.
Pm:a mig i så fall!

jag vet hur en galoppsadel fungerar, har ridit galopp ett tag hos en tränare :D

Kan inte mycket om galopp förutom ponny (barnets).
Men alla Zilco-produkter sadlar,träns m.m kan tas hem av zolitzas
www.zolitzas.com.
har själv köpt galoppträns till B-ponnyn därifrån.
Dessutom de är "ärliga" och talar om innan köp hur lång leveranstiden är.
Negativt är att de inte lagt ut allt i webb-butiken men brukar maila och oftast fixar de fram det man vill ha.
Kikade även hos feedn race http://www.feednrace.se/
Fast det vi skulle ha blev lite dyrare där.
Finns säkertfler i Sverige om man bara letar.
hälsn snuffsie

det är den på Galoppshop va? :) har faktiskt funderat på en sådan också, men tar ju sådan jävla tid att få sakerna när man bestället därifrån... :(

Måste varna för att beställa något från galoppshop.com. Jag fick min sadel flera måander för sent ochdessutom efter att jag hotat med att anmäla dom... Så aldrig att jag köper något därifrån igen!!!

Måste varna för att beställa något från galoppshop.com. Jag fick min sadel flera måander för sent ochdessutom efter att jag hotat med att anmäla dom... Så aldrig att jag köper något därifrån igen!!!

nej jag vet, en polare som beställde där ifrån i slutet av förra sommaren har inte fått sina saker än och han kmr antagligen inte få dom heller :S han har skickat massor med mejl till dom också men inga svart eller något... dålig stil som fan av dom faktiskt!

vadå försvunnit? finns shoppen inte längre? inte konstigt att man inte får sina saker :D:D

vad är det för skillnader mellan hel och halv bom?
finns det olika storlekar på sadlarna???

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 792
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V