Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju under många års tid bara ridit Islandskorsning, PRE och arab. Så jag förvånas nästan fortfarande varje gång jag hoppar upp på ett halvblod hur stabilt allt känns. Jag brukar skoja om att det känns som att köra tåg på räls. Tuff tuff tuff tuff tuff tuff.. på rälsen. Inte Tifftufftifftuuuuuufftifftuuuuf tiiiiifftuff icke på räls utan mer lite slirig flipperspel där man blockar från sidorna.
Hur kommer det sej att man säger så olika? Jag har inte kunnat fråga min tränare som jag rider för ibland. Men det ska jag förstås göra. Men det vore snällt om någon kunde förklara det här, för ni tycker helt olika nu, eller gör ni inte?
Tycker att det låter märkligt... om dressyren är till för hästen.Jag håller med, små ridbanor är fantastiska på att få en att verkligen rida vartenda steg!
Jag minns första gången jag skulle rida en skrittövning på en yta av 15x10m, öppna på långsidan och rakt, framåt-nedåt, på kortsidan. Jisses så korta de sträckorna var.
På senaste kursen för Borba red jag en carré i trav på 10x10 meter, kvarts piruett i hörnen och öppna eller sluta på sidorna - jag tyckte att jag hann med massor mellan de där hörnpasseringarna
Man ser en enorm kvalitetskillnad på ryttare som aldrig ridit på en stor ridbana, här finns 8 åringar som rider som gudar
Jag skulle nog personligen anlägga en liten ridbana om det någonsin blev aktuellt.
Man rider ju inte BARA på ridbanan, våra hästar tillbringar säkert en 10 timmar i veckan uppe i bergen.
Dessa hästar är smidiga som katter, oavsett om det är travare, PRe eller halvblod.