galopp intresserad

E

Eldoria

hej allihopa har en fråga kan man praoa på ett galopp stall? :confused:

Sv: galopp intresserad

Visst kan man det! Du får helt enkelt ta kontakt med någon tränare där du bor. Mitt tips är att leta efter en erfaren amatör eftersom man oftast har lite mera tid att lära ut saker i ett mindre stall! LYCKA TILL!

ok men ja tror inte att det finns nått galopp stall i närheten av mej=/

men uppsala är väl inga problem, det är ju inte särskilt långt till täby..

jaha okej =) vet nån hur man får tag på henne då?

Senast ändrad av en moderator:

Pmar :confused: sorry ja har inte varit här så läng :o

personligt medelande, det kan man skriva om man vill byta informatiopn som inte bör lämnas ut offentligt! Du ser i den lilla gula rutan uppe till höger om du har något Pm!

vet nån om d finns nån tränare i jönköping???? Har flyttat å ja saknar galoppen så! :cry:

ta en titt på galoppsport.se

Jag kan inte tänka mig någon såhär på rak arm, men det finns några i västergötland... Birgitta Pålsson (osäker på stavningen) tex, en amatör med framgångar inte minst med Bertram. Kolla lite närmare var hon bor, undra om inte hon bor åt Jönköpings hållet... :idea:

vet ni om det finns någon tränare i knivsta?

Jop visst kan du det. Broende på vad det är för praktik. Är det grundskole eller gymnasiepraktik så kan de nog vara lite svårare för de kräver ju att du har ganska stor erfarenhet. Men går du t.ex Hippologisk inriktning kan de ju bli lättare. Är det vanlig arbetspraktik så kan du gå via arbetsförmedlingen och söka praktik. De krävs ju att man är fullblodsvan och gärna hingst/föl och åringvan. I gymnasiet studerade jag hippolog och fick praktik plats på Stuteri Sacc Ab. Då hade jag aldrig arbetat med fullblod bara delägt, men de var kul. Han heter Tommy Nilsson och bor i Håkantorp utanför Löddeköpinge i Skåne.

Tråden är gammal, men värd att ta upp igen…

De flesta tränare tar in grundskoleelever som praktikanter. De är uppskattade tillskott (de är faktiskt 14 år!! När du e 15 får du ju rida lopp!!) så det är alltid bara att ringa till den tränare man vill var hoss. Säger numer 1 nej är det bara att fortsätta tills någon säger Ja!

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 787
Senast: mamman
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 758
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka