Galop fatning

J

Jullan

Heej
Jag har problem med mina galop fatnigar när jag fattar så kommer jag framot luttad eller så får jag stolsits.Har ni några bra förslag hur jag inte ska bli framotlutad eller får stolsits!:laugh:

Sv: Galop fatning

Du får öva på din sits ordentligt, och vara noga med att fatta från en bra trav som inte är för springig och inte för långsam. Börjar hästen springa fortare utan att fatta galopp kortar du traven igen och börjar om från början.
Försök att inte slänga fram innerskänkeln och bak ytterskänkeln då tappar man lätt balansen utan "peka" hellre med höften aningen utåt och var noga med halvhalten innan fattning så att du förbereder hästen ordentligt.
Lycka till!

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 350
Senast: hollypolly
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Ajda
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar