gallorna kom av betforn!!

C

cerrox

för någon vecka sedan läste jag här på bukefalos att hästar kan få gallor på kotsenskidan båda bak av betfor!! jag tänkte att det kan ju inte stämma & jag förstår verkligen inte riktigt vad det kan beror på!!? men iallafall så började jag fundera på om det kan vara därför min lilla arabkille har gallor på bakbenen, då jag började ge betfor till honom för ca 4 månader sedan & när jag verkligen tänkte efter så vart det faktiskt i den vevan när jag började ge det som han fick gallorna. så jag tänkte, jag chansar att ta bort betforn & se vad som händer, gallorna går nog inte ner, men lika bra att prova det!!! & till min förvåning, efter 4 dagar är gallorna HELT :eek: borta, jag trodde INTE mina ögon att det skulle fungera, men det gjorde det!!! :)

men nu över till det jag hela tiden har tänkt på. VARFÖR i hela fridens får han GALLOR av BETFOR!!!??? :confused: jag kan inte förstå det!! jag har alltid gett betfor till mina hästar & inte vart med om något liknande!! någon som har någon förklaring till det????? är det något där i som han inte tål & isåfall VAD kan det vara???? för att det kan inte vara melass eller så, för att det innehåller en del av det övriga fodret.

så snälla någon kunnig, VARFÖR VARFÖR får han GALLOR av just BETFOR!!!!!????? :confused: oehört tacksam för svar!!!! :bow:

Sv: gallorna kom av betforn!!

*puttar upp*

lånar din tråd lite.. skulle gärna oxå vilja veta det!

76 stycken som har läst, men ingen som har något svar!!!?? :(

Väntar också på svar från någon kunnig.

Kan inte bidra med någon orsak, däremot med samma iaktagelse.

Gylle skrev om det i någon tråd, och jag gjorde reflektionen att hästen över betet aldrig visade gallor. Kunde ju bero på många orsaker, men jag uteslöt betfor och den lilla, lilla (knappt märkbara) svampigheten nere vid kotan försvann på tre dagar.

fast min häst fick gallor under betet och hade just inga innan då hon åt betfor. Nu kan jag ju inte jämföra då hon både går på massa gräs och får betfor.

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 979
Senast: MiniLi
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 013
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 003
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
14 502
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV