Galen i harar

Sv: Galen i harar

<snip>
När jag var på fältträning, pratade instruktören om de heliga hundradelarna. Det är den korta stund från det att haren upptäcks till det att hunden bestämmer sig att dra efter, det är den tiden du har på dig att agera som förare. Efter det är det försent och då kan man lika gärna lägga ner hojtandet efter hunden också, den kommer vara döv för dig i sin jakt på haren/kaninen.

Markligt nog stammer inte det har pa Mandy. Hon kommer tillbaka aven sedan jakten inletts (nar hon sett kaninen och jag inte gjort det forran de bada ar pa vag bort nagonstans). Jag har inte lart henne nagon "stopp signal" men jag har tragglat inkallning till leda.:cool:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 486
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 685
Senast: AlmostEasy
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 732
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 418
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023