Gaffelbandsskada

Tussemaja

Trådstartare
Har läst gamla trådar om gaffelbandsskador och då hittade jag en där Peter Lundin nämde nåt som heter "adequan im" Behandlingsmetod vad jag förstod. Vad är det?
I en annan tråd var det nån som fått lära sig (av veterinär) hur man ska känna efter om gaffelbandet fortfarande ömmar- men det stod inte hur man skulle göra. Nån som vet?

Sv: Gaffelbandsskada

Jaha, det är glukosamin! Inte direkt i leden vad jag förstår utan i muskel?
Tack för hjälpen!

Sv: Gaffelbandsskada

Går inte att jämföra med det glukosamin man ger i fodret, här är det fråga om långa kedjor av glukosaminmolekyler.
PL

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
18 19 20
Svar
397
· Visningar
34 953
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 345
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar