Jag tror att jag är en av dem som bestämt hävdar att jag inte ser något problem med en mamma som använder mobiltelefonen. Jag har jämfört det med att jag läser jämt, inklusive när jag ammade.
Jag höll däremot med om att det är inte för mig avslappnande att läsa småartiklar och hänga på sociala medier på kvällarna istället för att läsa. Hänga på sociala medier och läsa småartiklar gör inte jag på mobilen hemma, det gör jag på en fullstor hemdator, eller kanske på min padda så det var inte mobilrelaterat tänkt.
Jag har inga problem alls med att kolla mobilen jämt, jag kan ignorera ett sms eller flera i timmar utan problem (fått klagomål) men jag svarar alltid om det ringer. Men jag har insett att jag kan fastna vid datorn hemma på kvällen och inte få någonting vettigt läst eller gjort om jag inte aktar mig. Jag behöver läsa eller dyl på kvällarna för att vila och måste se till att jag gör det. Så sociala medier kan ta för mycket tid för mig, även om det inte har någonting med mobilen att göra.