Sv: Gå ihop för att starta verksamhet?
Men som sagt, svaret på min fråga är alltså att du inte vet när reglerna skulle ha ändrats och på vilket sätt de skulle ha ändrats så att man inte längre kan dela upp en stor gård till mindre gårdar. Bevisligen går det ju fortfarande att göra det, jag har länkat till både lantmäteriets websida och till en tidningsartikel som handlar om att en sådan avstyckning pågår just nu. End of discussion.
Fast ditt inlägg (se här ovanför) var riktat till mig, så därför svarade jag att jag inte har haft sådana bekymmer med någon avstyckning och jag kommer troligtvis inte få det heller så länge reglerna ser ut idag eftersom jag aldrig skulle drömma om att stycka av så att den ena fastigheten blev "oanvändbar". Jag kan inte föreställa mig att TS, eller någon annan heller för den delen, planerar att stycka av en fastighet så att den blev oanvändbar för någon part, men det kanske var precis det som TS hade tänkt att göra, det vet ju iofs inte jag. Men det är väl rätt naturligt att förutsätta att TS ville att alla fastigheter skulle bli bra? Det verkar konstigare att göra som du, att svara TS som om du förutsätter att TS ska stycka av på något konstigt sätt som lantmäteriet inte godkänner. Men det är kanske bara jag som tycker att det är ett konstigt synsätt, det vet jag ju inte heller med säkerhetDå ska man stycka av en befintlig fastighet, och det behöver inte vara en lätt sak. Många gånger ges inte tillstånd till det hur som helst (numera).
Alternativt får man bygga en hästby, det är ju rätt populärt nuförtiden.
Men som sagt, svaret på min fråga är alltså att du inte vet när reglerna skulle ha ändrats och på vilket sätt de skulle ha ändrats så att man inte längre kan dela upp en stor gård till mindre gårdar. Bevisligen går det ju fortfarande att göra det, jag har länkat till både lantmäteriets websida och till en tidningsartikel som handlar om att en sådan avstyckning pågår just nu. End of discussion.
Senast ändrad: