Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GaurdianAngel skrev:Ja, även en vuxen hund som ändå är relativt van med att använda hjärnan blir mycket fort trött. När jag gick en kurs för Hallgren så visade han på en vuxen hund hur snabbt de egentligen blir trötta. Han tog en vuxen hund som kunde tass. Han använde inte klicker, men sträckte ut handen mot hunden som genast slängde dit tassen. Hunden fick belöning. Sedan la den tassen i Hallgrens hand igen så fort den kom fram .Det tog nog mellan 6-9 gånger innan hunden självmant tog en paus.
När hunden var redo fortsatte Hallgren med handen fram. Denna gång orkade hunde slänga dit tassen ca 5 ggr. Sedan tog den återigen paus.
Och detta på något som den redan kan.
Idag körde jag jyckarna mkt intensivt på lydnadsplan. Tio minuter var och med varierade moment. Några som de kan mycket väl och några lite nyare. Båda kom hem och snarkade i soffan.
Så egentligen, det är inte såå svårt att aktivera en hund hjärnmässigt. Man behöver faktiskt bara några minuter här och där under dagen. Reklampauserna på tv är utmärkta. Då hinner vovven vila emellan och man själv slipper missa sin favoritfilm.
cillamuffins skrev:äh en labbe skärper sinnet. du tvingas hålla reda på att dörrar ska vara stängda, att godiset ska plockas ur träninsväskan, att plocka undan tallrikar efter dig, hålla reda på andra ätanden så de inte använder semlor som pekpinnar rakt över labbens näsa (min kära mors briljanta idé) etc etc. nästan som att lösa korsord. jag lovar dig att labbeägare är smartare och har bättre simultanförmåga än övriga hundägare.