fysiskt svårt

Comfort

Trådstartare
En av mina kompisa (19 i år) ska ha barn i maj.
Problemet är att hon bara är 145 cm lång.

Hennes kille har sagt att an sticker, om hon behåller det, han vill inte ha barn nu.
När hon var yngre åt hon tillväxthormoner, och dessa kan göra så att hon får svårt att bli med barn, så hon behåller detta för att "det kan ju vara hennen enda chans.

men hon som är så kort (och jättesmal) kommer det inte bli extra jobbigt för henne att bära ett barn?
anpassas barnets storlek efter hennes så att det blir proportienellt?
 
Sv: fysiskt svårt

En skolkamrat till mig är nog mer än 15 cm kortare än mig och hennes son var både längre och tyngre än min och kom utan problem ut vaginalt.
Sambons ingifta farbror är lång och grov och gift med en asiat och inte var det några problem för henne heller. Det syntes knappt på henne att hon var gravid! När hon var i v.35 hade hon ungefär lika stor mage som jag hade runt v.18 ;)

Är man väldigt liten och det ser ut att kunna bli en stor bebis så kollar de ju på UL och kan även röntga bäckenet.
 
Sv: fysiskt svårt

Bah! Jag är jag är bara några centimeter längre än så och inte är det något fel på vare sig mig, min mage, eller min bäbis :D Min mage ligger 1 cm under förväntat SF-mått och det får väl räknas som godkänt :) Fast lite trångt under revbenen måste jag ju erkänna att det är nu sista veckorna... Magen växer ju liksom utåt för att bebisen ska få plats. Det är inte meningen att allt ska få plats i magen.

Däremot så skulle jag som förälder vara extremt noga med att mitt barn kollades upp om jag ätit hormoner själv som ung, så att barnet också får chansen att göra det i tid om det skulle behövas! Men det tror jag allt att de har koll på!

Vill hon behålla barnet så ska hon göra det. Hon ska iaf inte göra abort för att hon är 145 cm... Skitlöjligt måste jag säga...

F.ö. så har jag haft en väldigt lätt graviditet fram till nu. Jag har jobbat på som 17 och orkat hur mycket som helst och mått jättebra. Jag vet inte om jag riktigt kan tillskriva det den biten jag är längre än henne... Det finns de som är 180 som mår jättedåligt. Det sitter inte i längden utan i bla generna. Kolla hur hennes mamma, moster, syskon etc mått. Det ger nog en större fingervsining även om det är individuellt.
 
Senast ändrad:
Sv: fysiskt svårt

Kroppen klarar av så himla mycket, alla eventuella svårigheter bör hon ju ta reda på hos sin BM innan hon överväger att ta bort det.

Och vaddå, abort NU :eek:
 
Sv: fysiskt svårt

Det enda som skulle oroat mig lite var hormonerna hon ätit förr om det påverkar. Det finns många männksor som är korta och tom kortare än din väninna tex i asien och dyl, tror inte det blir några problem bara för att mamman är liten, är bara ett par cam längre än hnne och jättesmal och det gick kanonbra.
 
Sv: fysiskt svårt

Sambons brors flickvän är lika kort (om inte kortare). Inte var det nåt problem för henne inte att bära och klämma ur sig en flicka på 3,2 kg ;). Visst hade hon stor mage, men egentligen inte mer än nån annan. Såg bara mycket ut pga hennes längd.
 
Sv: fysiskt svårt

Jag fattar det som bestämde sig att behålla det för ett tag sen, men att det var hennes kille som vill ha aborten. :crazy:
 
Sv: fysiskt svårt

Jag fattar det som bestämde sig att behålla det för ett tag sen, men att det var hennes kille som vill ha aborten. :crazy:

du har fattat helt rätt, jag kanske skrev lite knasigt..

Brandgul jag har väl inte sagt att hon skulle göra abort för att hon var kort???????
 
Sv: fysiskt svårt

Eller hur :confused: :crazy:

Till ts: Tror att man brukar erbjudas mätning av bäckenet om man är väldigt kort. Är det för trångt får barnet födas med kejsarsnitt.

Jag har inte blivit erbjuden någon mätning. Det är inte ens någon som komenterat det ö h t.
 
Sv: fysiskt svårt

Jag har inte blivit erbjuden någon mätning. Det är inte ens någon som komenterat det ö h t.

Min Bm berätta att de brukar de erbjuda små asiatiska blivande mammor som har stora pappor till sina barn. Tydligen har de tjejerna oftas mindre bäcken än scandinaviska tjejer.
 
Sv: fysiskt svårt

Hon kan ju inte göra abort nu det är för sent.

Det är knappast längden som avgör hurvida bebisen kommer ut rätt väg eller inte. Det är bäckenet. Jag hade en klasskamrat som var otroligt petite, vi pratar väger naturligt under 40 kg (37 kg för att vara exakt)... och hon har fött 2 barn vaginalt.
 
Sv: fysiskt svårt

Uppenbarligen kan ju människor som är småväxta ("dvärgar") bära och få barn. På TV4+ går en serie om en familj som är "little people". De har dessutom några barn som inte ärvt småväxtheten utan är normalstora.

Människor i andra länder som är väldigt små kan ju både bära och föda barn. Så det ska nog inte vara några problem för din väninna!!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 652
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 953
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp