Fy fan vad trött jag blir!

Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Låter kanonbra! Om alla tänkte så vore det ju ingen sak!

Alla gör ju inte det. Jag har också träffat de där "insnöade" människorna. Och i perioder i sitt liv måste man nog också låta sina vänner bli lite "insnöade", tycker du inte? Så länge det inte fortgår i all evighet. Jag menar; om min kompis man skulle vara otrogen så måste jag ju faktiskt ha en viss förståelse för att hon ältar den saken ett tag framöver. Så gör ju hon för mig - ställer upp och lyssnar på det som jag har på gång i mitt liv (tex barn, häst eller annat); även om hon inte är lika intresserad som jag är av det.

Det är väl om/när man känner att det blir "ensidigt"; att man ALLTID är den som får lyssna som det känns som att vänskapen inte ger något längre. Det bästa man kan göra då är att "göra slut" med vännen (genom rak kommunikation eller genom att låta relationen rinna ut i sanden) och skaffa vänner som passar en själv bättre.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ok med folk som har en vagn, då kan det vara svårare att möta någon med hund eller rullator!!
Men folk som går 2-3-4 stycken i BREDD med barnvagn, det är så man vill riva sitt hår! Eller parkerar sina vagnar (observera också att jag menar FLER än en vagn) i vägen när man ska försöka ta sig in på ett cafe.

JAg tror mest det handlar om att visa normal respekt och hänsyn. Jag kan bli minst lika irriterad på folk som låter sina hundar skita överallt och inte plockar upp det.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Lätt att säga om man bor i en STOR stad men bor man i en byhåla så finns det inte mkt folk att välja på....
Som sagt igen man väljer själv vilka man vill umgås med. Om det stör dig så mycket så flytta till en stor stad. Sen tycker jag att du ska sluta vara så himla negativ. Ja barn kan bli sjuka lika ofta som en vuxen. Sånt som händer, men för det så går inte världen under. Dina kompisar har väl sina karlar som kan ta barnet i såna fall.

Mvh
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp