Fy fan vad trött jag blir!

Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Till alla som säger att man absolut ändrar sig så man ska minsann inte snacka innan man har fått egna barn...

Min syster har två barn, hon har inte ändrat sig ETT DUGG, hon är fortfarande helt normal och har kvar sina värderingar, så man måste absolut INTE bli helomvänd bara för att man blir gravid, faktiskt trot eller ej.

Jag är benägen att hålla med dig såhär långt i mitt föräldraskap. SÅ förändrad i grunden känner jag mig inte. Men självklart är mitt LIV förändrat. Jag har en ny "förälskelse" i en person som är viktigast i mitt liv. :love: Och med honom kom ju ett större intresse för just barn överhuvudtaget (och barnbajs, amning o annat ;)). Men bara för att mitt intresse för den saken blivit större (det vore konstigt om jag inte alls vore intresserad; jag har ju barn) så är jag inte i grunden förändrad vad gäller värderingar, normer eller mitt JAG.
Jag är fortfarande en egen person, inte bara en mamma. Jag har fortfarande kvar mina andra intressen, det har bara tillkommit ett.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Vet du vilka som blir de jobbiga föräldrarna som tror att de äger vägarna/affärerna eller vad det må vara?
Det är precis samma människor som trodde att de slapp ta hänsyn innan de fick barn.
De har inte ändrats ett dugg. Vilket ju är ganska synd.

:bow: :bow:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Visst fattar jag väl det att det inte går att flytta sig åt sidan hur som helst..... MEN det finns dom som verkligen tror att dom ÄGER gatan och det är inte trevligt att bli överkörd..... Barnvagnar har inte företräde!!!!

Nej. det är ju betydligt lättare att att manövrera och svänga en tvillingvagn över snökanter än att själv ta ett steg åt sidan.....:smirk:


Det enda jag själv irriterar mig på i barnvagnsvärlden (både före och efter jag själv fått barn) är de som tar med sig barnvagnar på knökfulla event där man knappt tar sig fram som gående. Ska jag på något sådant så väljer jag att skaffa barnvakt alt. inte fara alls.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ditt liv är ju inte över eller hur? Du var ju bara 32. Det är inte försent med att träffa någon, köpa hus, skaffa barn eller katt eller vad du vill.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag har bara mig själv! Det är förbannat tråkigt ochjag trodde väl aldrig att jag in denna ålder skulle stå här aldeles ensam utan någon att planera framtiden med.... Tiden tickar och jag är nog som en tidsinställd bomb....

Du är 32, och när som helst kan du stöta på den DÄR människan som du ska dela ditt liv med. Jag var 33 när jag mötte min sambo och det sa klick. Livet är inte slut vid 32, jag lovar!

Men jag förstår dig, det ÄR jobbigt att vara singel och se omgivningen bilda familj och planera Livet.

Om dina vänner inte kan prata om annat än familj och barn så beror det antagligen på att de inte har så mycket annat som händer i sitt liv, men mår du dåligt av att träffa dem så tycker jag det är dags att se sig om efter andra vänner. Försök att hitta nya kretsar att umgås i, det finns andra som inte har barn och familj, om inte i din egen ålder så kanske några år yngre (eller varför inte äldre).
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Fy fan vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte kan prata om annat än sina förbannade ungar!
Bara för att man får barn behöver man väl inte ge upp hela sitt liv, eller?
Så fort nån blir gravid är det det enda som kretsar kring den personen... När ungen väl är ute är det bara barnprat, det finns lixom inte annat i förälderns hjärna....
Pratar dom med ungen är det daddaspråk och så pratar dom dadda språk till alla.... Va i helvete kan man inte va normal för.... En unge förändrar väl inte hela dig?
Nä fy vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte verkar ha nåt eget liv så fort en unge kommer ut.....
Sen dom där förbannade barnvagnarna dom styr, dom tror dom äger gatan! Men va fan jag flyttar mig då inte, bara för att nån styr en ful barnvagn med en skrikande unge i så har man inte förtur på nåt!
Sen när dom handlar så får ungarna äta frukt och godis som om dom va hemma bara för att dom ska va tyst.... Vad är det för uppfostran, det är ju uppmuntran till att stjäla ju!
Alla ska tycka att deras skrikunge är den gulligaste, barn är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Vad är ditt syfte till att lägga ut den här tråden just på förälder för?
Att mucka gräl?
Jag antar att du inte har egna barn och kan då inte känna den glädje och den stolthet man har som förälder.
Det är klart att man blir förändrad när man får barn.
Ta och lugna ner dig lite.
Det är ingen som har sagt att du måste gå ut och möta alla skrikande barn och barnvagnar som är i vägen.
Själv så skulle jag bli nåt så in i helvete förbannad om någon kallade min son ful.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Men om det stör dig så mycket så umgås inte med såna som har barn...

Mvh

Lätt att säga om man bor i en STOR stad men bor man i en byhåla så finns det inte mkt folk att välja på....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

När jag läser detta så får jag en känsla att det inte handlar om att du stör dig på alla föräldrar utan är bara ren avis att alla andra har någon men inte du.
Du kanske sla försöka planera med dom om något så kanske det känns roligare. Försöka åka iväg med dina tjej kompisar bara.. Om det nu skulle kännas bättre

Mvh

Kan väl så vara men det är inte lätt att planera nåt med dom som har barn, dom där ugarna blir ju "alltid" sjuka eller nåt så då blir det inte av.... *jättekul*
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag tycker du låter ganska svartsjuk och bitter? (inte illa menat)

Jag vet inte men du skrev innan om din barndom som inte verkade vara så lyckad, samt att kärlek för dig bara gjorde ont?
Kan det ha med saken att göra att du känner dig besviken över hur ditt liv blev?

Klart man kan känna sig utanför när alla andra verkar ha det man själv inte fick, finns det inga andra vänner som inte har barn? Är iofs 26 bara,men har en hel del singelkompisar utan barn och gubbe som är i din ålder. SÅ visst finns de.

Visst kan det väl vara så att jag är en aning bitter på mitt liv, det var inte på en ensam pinne jag hade tänkt att sitta vid den här tidpunkten i mitt liv.... Så för all del har du till viss del rätt i att jag är besviken på att mitt liv inte är vad jag drömde om.....

Ja visst kan det finnas folk som inte har barn men då är d ju som jag skrev till nån tidigare här att bor man i en håla så är det inte lätt att hitta "nytt" folk att umgås med.....
Vissta har jag en del vänner som inte har barn men då är dom så jäkla inpräntade på hästarna eller besatta av hästarna så då blir det bra den jargongen istället... Jag önskar mig ett annat liv oxå, inte bara hästar, det blir så enkelspårigt alltihopa.....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Bli trött på alla hänsynslösa människor istället. Inte bara de som råkar ha barn.

Du har helt rätt! Jag går på en viss grupp här och det är inte speciellt snällt.... Men som jag skrivit så många gånger så blir jag bara trött på att dessa föräldrar tror att domska ha en massa förtur i saker och ting för att dom kommer med en barnvagn, har en skrikande unge osv.... DET blir jag trött på!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

:) Fan vilken härlig sarkasm!!:bow:
Det värsta jag hört om att få barn var att det var det mest egoistiska att göra....att skaffa barn alltså!!
Jag bara säger det...efter att ha varit gravid i 28 månader av mitt liv ammat i 30 månader spruckit totalt flera ggr så mitt underliv är helt sabbat mm mm mmså säger jag bara att meningen med mitt liv är mina barn...vet inte ens vad jag gjorde eller vad som var så viktigt innan jag fick barn...Det ar nog bara skitsaker.:eek:
Jag skulle göra allt för mina barn tom kunna slå ner nån som den som lade ut den här tråden från början.....:devil:
Men jag kanske också tänkte så nån gång när jag var 11 år!
Men att vara egoist när man skaffar sina barn, det är det DUMMASTE jag nånsin hört, för du får inte EN minut för dig själv efter det....Men det är det ju värt!:bump:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag är benägen att hålla med dig såhär långt i mitt föräldraskap. SÅ förändrad i grunden känner jag mig inte. Men självklart är mitt LIV förändrat. Jag har en ny "förälskelse" i en person som är viktigast i mitt liv. :love: Och med honom kom ju ett större intresse för just barn överhuvudtaget (och barnbajs, amning o annat ;)). Men bara för att mitt intresse för den saken blivit större (det vore konstigt om jag inte alls vore intresserad; jag har ju barn) så är jag inte i grunden förändrad vad gäller värderingar, normer eller mitt JAG.
Jag är fortfarande en egen person, inte bara en mamma. Jag har fortfarande kvar mina andra intressen, det har bara tillkommit ett.

Låter kanonbra! Om alla tänkte så vore det ju ingen sak!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Det enda jag själv irriterar mig på i barnvagnsvärlden (både före och efter jag själv fått barn) är de som tar med sig barnvagnar på knökfulla event där man knappt tar sig fram som gående. Ska jag på något sådant så väljer jag att skaffa barnvakt alt. inte fara alls.

MYCKET KLOKT TÄNKT!!!!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ditt liv är ju inte över eller hur? Du var ju bara 32. Det är inte försent med att träffa någon, köpa hus, skaffa barn eller katt eller vad du vill.

Säkert kan det va så men det känns inte så....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Vad är ditt syfte till att lägga ut den här tråden just på förälder för?
Att mucka gräl?
Jag antar att du inte har egna barn och kan då inte känna den glädje och den stolthet man har som förälder.
Det är klart att man blir förändrad när man får barn.
Ta och lugna ner dig lite.
Det är ingen som har sagt att du måste gå ut och möta alla skrikande barn och barnvagnar som är i vägen.
Själv så skulle jag bli nåt så in i helvete förbannad om någon kallade min son ful.

Har inget egentligt syfte, ville nog bara få ur mig min agrission och det råkade vara detta som va i min hjärna och spökade just när jag skapade tråden.... Ibland rinner lixom bägaren över!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ja, men bearbeta din ilska då. Det är inte nödvändigt att ta ut dina aggressioner sådär på folk som inte har med det att göra.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Du kanske ska fundera över DIN roll i relationer. Hur beter du dig? Läser man dina inlägg på buke så verkar du ha ett rätt snävt synsätt.

Jag kan till viss del hålla med dig, jag svär ibland över "barnvagnsmaffian" som BARA kan prata om sina barn och som lett till skyltar på cafer "byt ej blöjor vid borden" (!) Och visst är det trist när folk helt plötsligt byter personlighet, vänner och intressen. Inte sällan är det folk som kanske inte hade ett så stimulerande liv från början och de plötsligt får chansen att "bli något" dvs extrem mamma.

Men när det gäller mina vänner så kan jag vara lite mer överseende. Det är ett givande och tagande. Jag kan visa ett visst intresse för deras barn eller båtar. Uppmuntra och diskutera nappflaskor och råsegel trots att inte är mitt intresse - för att det är viktigt för DEM och en del av deras liv. De i sin tur frågar hur det går med hundträningen och lyssnar på när jag ältar spårproblem eller varför jag bara fick G på kursen "IT i barns och ungas vardag" trots att de avskyr både hundar och datorer.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

*kl*

PÅ tal om barnvagnar som tar upp hela vägen. Nu är det såhär att jag använder min vagn som bulldoser. Kanske borde jag sätta skovel på den så den blir ännu effektivare. För trots allt så är 35 kg tvillingvagn en bra folkbortknuffare.:banana:

OK seriöst, jag använder sällan vagn över huvudtaget för jag tycker att det är jobbigt med vagn. Ingen vill ju flytta på sig och slalom med vagn är ingen hit.:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp