Fy fan vad trött jag blir!

Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Och alla vi andra har ingen skyldighet att flytta oss för dig heller.

Men ibland kan det vara smart att respektera att alla inte tänker som en själv. Något att fundera på?
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ang daddaspråket så har forskning visat att mammans daddaspråk med bebisar är viktigt för språkutvecklingen. Sedan kan du bara tänka på din egen uppväxt. Visst var det barnen som styrde det mesta, likaså är det hunden som styr i ett hem med hund. Man måste anpassa sig helt enkelt. Visst vill du också prata om ditt intresse. Du har väl något djur eller en människa som du tycker om som du gillar att prata om och med?

Jag lovar att om du får barn så kommer du att bli precis likadan. Dessutom så tar barnvagnar stor plat, men man behöver inte ta upp hela gatan, där håller jag med dig. Likaså ska man inte köra ut barnvagnen med bebisen i före sig själv när man går över gatan, och ska man tvunget göra det så kan man vara så god och se sig för. För sitt barns skull.:mad:

Kan väl så va att det är bra för barnet men va fan dom behöver väl inte prata daddaspråk med den vuxna som är i närheten???

Min uppväxt ska vi inte ens prata om..... En far som jobbade borta, jobbet va viktigare, en mor som dränkte sig i jobb ochinte heller va hemma.... Fick inte göra nåt alls... Kom det folk skulle man va tyst osv.

Jag och barn! NÄ du det kommer inte att hända!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Till alla som säger att man absolut ändrar sig så man ska minsann inte snacka innan man har fått egna barn...

Min syster har två barn, hon har inte ändrat sig ETT DUGG, hon är fortfarande helt normal och har kvar sina värderingar, så man måste absolut INTE bli helomvänd bara för att man blir gravid, faktiskt trot eller ej.

Det är väl ingen som sagt att man måste bli en dadda-mamma med osnytna små fula ungar som TS säger,däremot är det väl ganska normalt att vilja prata om sina barn ibland,precis som vissa vill prata om nya bilen,huset de renoverar eller nya hundvalpen.

Mina vänner är ungefär som din syster,fullkomligt normala och är ungefär som vanligt. Vilket jag tror att de flesta föräldrar är.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Kan väl så va att det är bra för barnet men va fan dom behöver väl inte prata daddaspråk med den vuxna som är i närheten???

Min uppväxt ska vi inte ens prata om..... En far som jobbade borta, jobbet va viktigare, en mor som dränkte sig i jobb ochinte heller va hemma.... Fick inte göra nåt alls... Kom det folk skulle man va tyst osv.

Jag och barn! NÄ du det kommer inte att hända!

Men ta då hand om dina egna problem, bearbeta dom innan du spyr galla över föräldrar :mad:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ja det hade nog varit bättre för alla parter om jag inte ens fötts. MEN nu är jag här och jag har inte alls nån skyldighet till att tycka om barn eller vilja har barn.

Men du har all rätt i världen att dra alla föräldrar och barn över en kam?

Om du möter en överviktig +150kg person på stan så går du rätt in i personen för du kanske tycker illa om överviktiga.
Du kanske tycker handikappade segar ner och är i vägen och då har du all rätt i världen att gå in i dem när de är på affären t.ex.
Du kanske ogillar mörkhyade och bara för de ska de flytta på sig när du kommer gående?


Varför inte behandla andra som du vill bli behandlad själv? Bara för du uppfattar andra som skitstövlar behöver du väll inte bete dig likadant?
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Fy fan vad trött jag blir på alla dessa hästägare som inte kan prata om annat än sina förbannade hästar!
Bara för att man får häst behöver man väl inte ge upp hela sitt liv, eller?
Så fort nån skaffar häst är det det enda som kretsar kring den personen... När hästen väl är i stallet är det bara hästprat, det finns lixom inte annat i hästägarens hjärna....
Pratar dom med hästen är det daddaspråk och så pratar dom dadda språk till alla.... Va i helvete kan man inte va normal för.... En häst förändrar väl inte hela dig?
Nä fy vad trött jag blir på alla dessa hästägare som inte verkar ha nåt eget liv så fort de skaffar häst.....
Sen dom där förbannade hästsläpen dom styr, dom tror dom äger gatan! Men va fan jag flyttar mig då inte, bara för att nån styr en ful hästtransport med en stampande häst i så har man inte förtur på nåt!
Sen när dom är på tävling så får hästarna äta morötter och äpplen som om dom va i boxen bara för att dom ska va snälla.... Vad är det för uppfostran, det är ju uppmuntran till att tigga ju!
Alla ska tycka att deras hästjävel är den gulligaste, hästar är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Jodå, den versionen har vi också hört... :angel:

Ha ha! Ja du det är oxå en version, men som sagt så behövde jag bara spy lite galla på nån och det blev föräldrar/barn idag som fick ta smällen.

För min egen del så är hästen i stallet och när jag inte är där då pratar jag inte häst..... Man kan inte va så fixerad och besatt av saker och ting i sitt liv....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ha ha! Ja du det är oxå en version, men som sagt så behövde jag bara spy lite galla på nån och det blev föräldrar/barn idag som fick ta smällen.

QUOTE]

Riktigt moget...*not*

Varför inte ta upp problemet med de som det gäller istället för att kasta skit här över folk du inte ens känner???
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag kan hålla med dig om att det är illa om föräldrar låter sina barn äta godis/frukt i affären.

Men det övriga, har du aldrig varit kär?

Jo d har jag, min syn på det är "kärlek är inte underbart, det gör bara ont"
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Varför inte behandla andra som du vill bli behandlad själv? Bara för du uppfattar andra som skitstövlar behöver du väll inte bete dig likadant?

Spelar ingen roll om jag berömmer eller öser galla över nån.... Ingen gillar det jag gör eller respekterar MINA åsikter.... Istället för att behandla mig som en skitstövel tillbaka, ge mig en anledning till att fundera och kanske ändra min åsikt?!!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Känns mest som att du vill ha ngt att få ut lite ilska på. Låter som att du har en hel del att jobba med och jag lovar att du inte får ut så mkt av att sitta i ett forum där föräldrar diskuterar. Här kan ingen ändra hur din barndom varit.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Varför inte ta upp problemet med de som det gäller istället för att kasta skit här över folk du inte ens känner???

Vill ha en diskussion, har sagt till dom jag har omkring mig att jag inte vill höra mer om deras barn. Dom är ju inte intresserade av mitt liv så varför ska jag bli trakaseras med deras barn?
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Känns mest som att du vill ha ngt att få ut lite ilska på. Låter som att du har en hel del att jobba med och jag lovar att du inte får ut så mkt av att sitta i ett forum där föräldrar diskuterar. Här kan ingen ändra hur din barndom varit.

Nä min barndom är vad den varit oavsett så det har du helt rätt i men som sagt kan ni väl istället övertyga mig om motsatsen då....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Vill ha en diskussion, har sagt till dom jag har omkring mig att jag inte vill höra mer om deras barn. Dom är ju inte intresserade av mitt liv så varför ska jag bli trakaseras med deras barn?

Ta inte illa upp nu men du verkar inte må riktigt bra.
Jag vet inte hur du lade fram detta nag barnprat till dina bekanta men om du lade fram det på samma sätt som här kan jag förstå dem.
Använder man sig av att vara lite pedagogisk,vänlig och förklrarande brukar man kunna få fram det mesta utan att folk tar illa upp.

Hur står det till med dig egentligen,låter som att det är något annat som är fel egentligen än föräldrar och barn...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp