Vart vänder man sig?

Den här historian verkar närma sig sitt slut, men inte utan att vården fortsätter att bete sig helt horribelt.

Efter att det misslyckades sätta in spiral totalt så sa läkaren till henne att hon skulle ta P spruta. Alltså fortfarande inget tal om hysterektomi. Nu är hon gravid... Man har gjort gravtest vid första sprutan och sen struntat i det vid andra, hon har haft noll symptom på att hon va gravid och nu är det för sent för att göra abort trots att hon absolut inte vill ha flera barn.

Men dom har nu sagt att när barnet är 12 veckor eller nåt sånt ska hysterektomi göras. Om dom börjar tjafsa om det igen när hon fått barnet så kommer jag hämta högaffeln
 
Kan tillägga att bm räknat ut att hon blivit gravid i slutet av första P sprutan och alltså hade hon fortfarande kunnat göra abort om dom hade tagit grav test när dom gav henne spruta nr 2 vilket dom sa själva är standard. Hennes mamma blev gravid efter sterilisering så det är inte direkt förvånande att det har funkat dåligt med preventivmedel även för henne.

Som tur är har hon en stöttande partner och familj för hon är rätt knäckt av detta. Hennes barn är i 10-15 års spannet och hon ville inte ha fler. Känns verkligen som att vården har gjort fel vid varje del av den här soppan, måste va fruktansvärt efter allt hon gått igenom
 
Det börjar kännas lite påhittad den här historien men i såna fall hade det vart den sämsta historien jag hittat på.

Hon har haft problem med sina tänder ett tag och fått dra ut flera. Nu fick hon ännu en inflammation under en tand, fick till slut en tid på folktandvården (inte speciellt lätt i den byn) hon har alltså en synlig inflammation så ansiktet är svullet och smärtstillande inte hjälper.

Tandläkaren säger att vi skulle behöva dra ut tanden, men det går inte eftersom du är gravid. Hon får istället 2 olika sorters antibiotika och ska "vänta ut det"

Nu är jag inte varken tandläkare eller vanlig läkare men min reaktion va typ "det kan OMÖJLIGT va bättre för bebisen att du går runt med en stor inflammation i kroppen än vad risken är när du drar ut tanden"

2 dagar senare skickas hon till akuttandvården på sjukhuset eftersom det naturligtvis inte blivit bättre där dom kommer fram till att tanden måste dras akut eftersom inflammationen blivit värre och det nu gäller 2 tänder.

Jag tror hon är i vecka 25 kanske, det känns helt orimligt att man skulle säga att det är pga graviditeten dom inte ville ge henne adekvat tandvård. Nu tror jag inte ens att det egentligen skulle vara nån fara för barnet (verkade ju inte nästa tandläkare heller tycka) men känns det inte lite USA style att neka vård pga ett ofött barn? Hela soppan har gett mig otroligt obehagliga vibbar
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 077
Senast: Hazel
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp