Fy fan vad trött jag blir!

Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Näe, tänker inte försöka övertyga dig om ngt. Är ganska tydligt att du bara försöker provocera för att få en reaktion. Kommer gärna med förslag osv om du istället höll dig till vad dina riktiga problem är.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Men jag skrev det bara för att ALLA i stort sett talar om för en att man minsann inte ska säga något förens man fått egna barn för att AAAAALLLA minsann ändrar sig.

Syrran gick o väntade o väntade med spänning över att hon skulle ändras, vi andra oxå men ingen ändring har skett, hon är fortfarande som hon var innan (tycker inte det tex är normalt att bita av sina barns naglar med sina egna tänder och talar inte om för sin man när hon sätter sig vid middagsbordet vilken fasthet deras barns bajs hade som hon precis bytt på)

Och givetvis så mkt annat, som sagt man behöver faktiskt inte ändra sig bara för att man själv blir förälder.

Glad helg nu alla söta :)
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

hon är fortfarande helt normal

Skönt att höra att någon har lyckats. Själv har jag förvandlats och blivit helt onormal sen jag fick barn. :angel:

Apropå barnvagnar förresten, det är betydligt lättare att som tvåfoting flytta sig i sidled och smidigt vika undan för en barnvagn, än vad det är att flytta barnvagnen i sidled och köra slalom mellan alla enastående tvåfotingar som vägrar flytta på sig. :mad:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Apropå barnvagnar förresten, det är betydligt lättare att som tvåfoting flytta sig i sidled och smidigt vika undan för en barnvagn, än vad det är att flytta barnvagnen i sidled och köra slalom mellan alla enastående tvåfotingar som vägrar flytta på sig. :mad:

Visst fattar jag väl det att det inte går att flytta sig åt sidan hur som helst..... MEN det finns dom som verkligen tror att dom ÄGER gatan och det är inte trevligt att bli överkörd..... Barnvagnar har inte företräde!!!!
Det jag eg vill ha sgt med det är att barnvagnsförarna behöver inte tränga sig fram där det är trångt och inte finns den plats det behövs, ungefär som om dom tror att dom är ensamma....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Men alla föräldrar blir ju inte såna. Vet många som har blivit det men även många som har exakt likadana som dom var innan dom fick barn. Som mig. Jag gör exakt det jag gjorde innan jag fick barn, jag pratar inte daddaspråk och min dotter är normal.. Allr kretsar inte mitt barn. Jag är min egen, men min jag kan säga att min dotter är en del av mig, inte hela mig.
Jag har samma värderingar som innan. Så alla är inte som du säger.

men om någon frågar vad jag har gjort idag så måste jag ju prata om mitt barn för vi har varit och lekt osv. Då kommer hon upp. Men om du inte vill prata om barn eller vill se barn eller allt om barn, så sluta vara ute, sluta kolla på tv och sluta prata med dina vänner så slipper du det problemet..

När det gäller barnvagnar så kör jag där det inte finns folk. Om det nu finns folk överallt så kör jag försiktigt fram. Jag har aldrig trängt mig före någon annan eller kört på någon.

Mvh
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Nä det är väl klarta tt alla inte är så men MÅNGA blir helt förbytta och det verkar som om det är det enda som exixterar i hjärnan, BARNET hit och barnet dit!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Men det är ju för jösse namn inte så konstigt. Hela ens tillvaro blir faktiskt ombytt när man får barn, man måste planera och tänka efter innan man gör saker. Det är inte alls lika lätt att vara spontan. Man har en familj som måste komma före, man har mer skyldigheter nu är innan barnen.

Skilj det mot att personen som får barnen mycket väl kan behålla samma tankegånger. Inte alltid, men ofta.

När jag umgås med mina vänner UTAN barn, då är det samma tjejgäng som innan två av oss fick barn. Men umgås vi med barnen, då är det ett "nytt" tjejgäng som faktiskt får ta hänsyn till oss som har barn, och ta hänsyn till barnen.

Jag är överlycklig över att mina vänner accepterar och sannolikt också älskar mina barn. De vet vad som gäller om vi umgås med barnen, det är barnen som kommer i första rummet.

Nu har jag så många vänner att barn pratar jag med vännerna som har barn, eller på öppna förskolan. Mina barnlösa vänner pratar jag oftast barn med när det hänt något speciellt man vill berätta, eller när de själva tar upp barnen.

Är det så att du har många vänner som har barn, och därför är det så aktuellt för dig?

Du blir inte i centrum bland dina vänner längre, de har annat att prata om än dig? Det är lätt att bli svartsjuk när man inte längre är cebtrun ens inför sina bästa vänner.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Är det så att du har många vänner som har barn, och därför är det så aktuellt för dig?

Du blir inte i centrum bland dina vänner längre, de har annat att prata om än dig? Det är lätt att bli svartsjuk när man inte längre är cebtrun ens inför sina bästa vänner.

Ja det är ju så att ALLA i min vänkrets har ett eller flera barn, man/sambo, hus, hund och nån att ha framtidsplaner med....

Jag har bara mig själv! Det är förbannat tråkigt ochjag trodde väl aldrig att jag in denna ålder skulle stå här aldeles ensam utan någon att planera framtiden med.... Tiden tickar och jag är nog som en tidsinställd bomb....

Vi har väl inte pratat om MIG när vi varit tillsammans men träffas vi utan deras barn jag då är ju deras man/sambo med och då är jag ju fortfarande "udda/utanför", om du hänger med på hur jag menar.... Dom planerar semestrar hit och dir och den helgen ska vi göra ditt och datt.... VEM har jag nåt att planera nåt med... Inte är det väl kul att åka på semester helt ensam och familj det får man inte ensam... Känner mig som femte hjulet i alla situationer.....

Visst fattar jag att familjen och barnen är vikitg och att det går före en gammal rutten vän som inte har nån familj.....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Men om det stör dig så mycket så umgås inte med såna som har barn...

Mvh
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ja det är ju så att ALLA i min vänkrets har ett eller flera barn, man/sambo, hus, hund och nån att ha framtidsplaner med....

Jag har bara mig själv! Det är förbannat tråkigt ochjag trodde väl aldrig att jag in denna ålder skulle stå här aldeles ensam utan någon att planera framtiden med.... Tiden tickar och jag är nog som en tidsinställd bomb....

Vi har väl inte pratat om MIG när vi varit tillsammans men träffas vi utan deras barn jag då är ju deras man/sambo med och då är jag ju fortfarande "udda/utanför", om du hänger med på hur jag menar.... Dom planerar semestrar hit och dir och den helgen ska vi göra ditt och datt.... VEM har jag nåt att planera nåt med... Inte är det väl kul att åka på semester helt ensam och familj det får man inte ensam... Känner mig som femte hjulet i alla situationer.....

Visst fattar jag att familjen och barnen är vikitg och att det går före en gammal rutten vän som inte har nån familj.....

När jag läser detta så får jag en känsla att det inte handlar om att du stör dig på alla föräldrar utan är bara ren avis att alla andra har någon men inte du.
Du kanske sla försöka planera med dom om något så kanske det känns roligare. Försöka åka iväg med dina tjej kompisar bara.. Om det nu skulle kännas bättre

Mvh
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Ja det är ju så att ALLA i min vänkrets har ett eller flera barn, man/sambo, hus, hund och nån att ha framtidsplaner med....

Jag har bara mig själv! Det är förbannat tråkigt ochjag trodde väl aldrig att jag in denna ålder skulle stå här aldeles ensam utan någon att planera framtiden med.... Tiden tickar och jag är nog som en tidsinställd bomb....

Vi har väl inte pratat om MIG när vi varit tillsammans men träffas vi utan deras barn jag då är ju deras man/sambo med och då är jag ju fortfarande "udda/utanför", om du hänger med på hur jag menar.... Dom planerar semestrar hit och dir och den helgen ska vi göra ditt och datt.... VEM har jag nåt att planera nåt med... Inte är det väl kul att åka på semester helt ensam och familj det får man inte ensam... Känner mig som femte hjulet i alla situationer.....

Visst fattar jag att familjen och barnen är vikitg och att det går före en gammal rutten vän som inte har nån familj.....

Jag tycker du låter ganska svartsjuk och bitter? (inte illa menat)

Jag vet inte men du skrev innan om din barndom som inte verkade vara så lyckad, samt att kärlek för dig bara gjorde ont?
Kan det ha med saken att göra att du känner dig besviken över hur ditt liv blev?

Klart man kan känna sig utanför när alla andra verkar ha det man själv inte fick, finns det inga andra vänner som inte har barn? Är iofs 26 bara,men har en hel del singelkompisar utan barn och gubbe som är i din ålder. SÅ visst finns de.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Tillägger: Livet behöver inte vara slut för att man är singel,tro mig det finns saker man ibland saknar även om man har både sambo och barn,visst man ångrar dem inte men visst tänker man ibland att "det där hade jag också velat göra,eller åka iväg 2 veckor" men nu kan man ju inte det...ta vara på din tid, tiden utan barn är också värdefull.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Visst fattar jag väl det att det inte går att flytta sig åt sidan hur som helst..... MEN det finns dom som verkligen tror att dom ÄGER gatan och det är inte trevligt att bli överkörd..... Barnvagnar har inte företräde!!!!

Det har inte bussar heller men inte tränger jag in min bil hur som helst bara för det.

Folk är så j*vla stressade idag att alla i princip bara springer fram och tror att alla andra ska flytta på sig.


Och jag har blivit sååååå annorlunda sen jag fick barn, rakat av mig håret, sover upp och ner i takkronan och klär mig bara i rosa latex.... Eller inte. Mitt liv ser lika dant ut, jag umgås med samma personer. Vill jag prata 200% graviditet och bebisar åker jag in till stan och mamma fikar med andra mammor.

Med mina vänner snackas det bilar precis som innan, om inte mer nu när jag gått in som ordförande för en dragracing klubb ;)



Annars kan jag bara hålla med nDian och Zaria.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Vet du vilka som blir de jobbiga föräldrarna som tror att de äger vägarna/affärerna eller vad det må vara?
Det är precis samma människor som trodde att de slapp ta hänsyn innan de fick barn.
De har inte ändrats ett dugg. Vilket ju är ganska synd.
De som pratar bebisspråk hela tiden med alla runt bebisen är förmodligen de som pratar bebisspråk med sina djur innan de får barn.
Jag har svårt att tro att ens personlighet förändras när man får barn.
Jag är fortfarande samma människa som innan jag fick barn. Fast mycket klokare. Vilket jag kanske hade varit även utan barn, för att jag blivit äldre och fått mer erfarenheter.

Bli trött på alla hänsynslösa människor istället. Inte bara de som råkar ha barn.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Fy fan vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte kan prata om annat än sina förbannade ungar!
Bara för att man får barn behöver man väl inte ge upp hela sitt liv, eller?
Så fort nån blir gravid är det det enda som kretsar kring den personen... När ungen väl är ute är det bara barnprat, det finns lixom inte annat i förälderns hjärna....
Pratar dom med ungen är det daddaspråk och så pratar dom dadda språk till alla.... Va i helvete kan man inte va normal för.... En unge förändrar väl inte hela dig?
Nä fy vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte verkar ha nåt eget liv så fort en unge kommer ut.....
Sen dom där förbannade barnvagnarna dom styr, dom tror dom äger gatan! Men va fan jag flyttar mig då inte, bara för att nån styr en ful barnvagn med en skrikande unge i så har man inte förtur på nåt!
Sen när dom handlar så får ungarna äta frukt och godis som om dom va hemma bara för att dom ska va tyst.... Vad är det för uppfostran, det är ju uppmuntran till att stjäla ju!
Alla ska tycka att deras skrikunge är den gulligaste, barn är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Född fullvuxen eller?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp