Fy fan vad trött jag blir!

L

lonelylover

Fy fan vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte kan prata om annat än sina förbannade ungar!
Bara för att man får barn behöver man väl inte ge upp hela sitt liv, eller?
Så fort nån blir gravid är det det enda som kretsar kring den personen... När ungen väl är ute är det bara barnprat, det finns lixom inte annat i förälderns hjärna....
Pratar dom med ungen är det daddaspråk och så pratar dom dadda språk till alla.... Va i helvete kan man inte va normal för.... En unge förändrar väl inte hela dig?
Nä fy vad trött jag blir på alla dessa föräldrar som inte verkar ha nåt eget liv så fort en unge kommer ut.....
Sen dom där förbannade barnvagnarna dom styr, dom tror dom äger gatan! Men va fan jag flyttar mig då inte, bara för att nån styr en ful barnvagn med en skrikande unge i så har man inte förtur på nåt!
Sen när dom handlar så får ungarna äta frukt och godis som om dom va hemma bara för att dom ska va tyst.... Vad är det för uppfostran, det är ju uppmuntran till att stjäla ju!
Alla ska tycka att deras skrikunge är den gulligaste, barn är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Växa upp? Till vad? Att prata daddaspråk som vuxen kallar jag inte att ha växt upp!
Visst jag låter himla anti men jag tycker det är bedrövligt att en unge ska styra en vuxen människa på det viset....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Dålig dag eller??? ;)

Jag måste till viss del hålla med dig. Jag hade inget till övers för barn och dess föräldrar, trodde helt seriöst att det försvann hjärnceller vid förlossningen.
Men nu när det är 7 veckor kvar innan det är dags för mig att föda har jag insett hur det ligger till...... Det är en stor sak i ens liv :smirk:.
Men det gäller att kunna inse att alla inte har lust att höra allt barnbabbel.
Dessutom vill jag inte babbla om det hela tiden, jag har andra intressen och andra saker händer i mitt liv.

Tyvärr finns det puckon som inte kan "styra" när det gäller allt: Bilkörning, ridhus, cyklister, kundvagnskörare ja listan kan bli lång....
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Växa upp? Till vad? Att prata daddaspråk som vuxen kallar jag inte att ha växt upp!
Visst jag låter himla anti men jag tycker det är bedrövligt att en unge ska styra en vuxen människa på det viset....

Ang daddaspråket så har forskning visat att mammans daddaspråk med bebisar är viktigt för språkutvecklingen. Sedan kan du bara tänka på din egen uppväxt. Visst var det barnen som styrde det mesta, likaså är det hunden som styr i ett hem med hund. Man måste anpassa sig helt enkelt. Visst vill du också prata om ditt intresse. Du har väl något djur eller en människa som du tycker om som du gillar att prata om och med?

Jag lovar att om du får barn så kommer du att bli precis likadan. Dessutom så tar barnvagnar stor plat, men man behöver inte ta upp hela gatan, där håller jag med dig. Likaså ska man inte köra ut barnvagnen med bebisen i före sig själv när man går över gatan, och ska man tvunget göra det så kan man vara så god och se sig för. För sitt barns skull.:mad:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Haha :rofl:

Vänta en tio-tjugo år så ska du nog se hur mycket som du har ändrats. När man får barn ja då förändras man. Det finns inget vikitgare än sina barn. Att en förälder pratar så mycket barn är för att dem upptar så mycket av ens tid inte bara närvarnde utan även i tankarna.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Fy fan vad trött jag blir på alla dessa hästägare som inte kan prata om annat än sina förbannade hästar!
Bara för att man får häst behöver man väl inte ge upp hela sitt liv, eller?
Så fort nån skaffar häst är det det enda som kretsar kring den personen... När hästen väl är i stallet är det bara hästprat, det finns lixom inte annat i hästägarens hjärna....
Pratar dom med hästen är det daddaspråk och så pratar dom dadda språk till alla.... Va i helvete kan man inte va normal för.... En häst förändrar väl inte hela dig?
Nä fy vad trött jag blir på alla dessa hästägare som inte verkar ha nåt eget liv så fort de skaffar häst.....
Sen dom där förbannade hästsläpen dom styr, dom tror dom äger gatan! Men va fan jag flyttar mig då inte, bara för att nån styr en ful hästtransport med en stampande häst i så har man inte förtur på nåt!
Sen när dom är på tävling så får hästarna äta morötter och äpplen som om dom va i boxen bara för att dom ska va snälla.... Vad är det för uppfostran, det är ju uppmuntran till att tigga ju!
Alla ska tycka att deras hästjävel är den gulligaste, hästar är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Jodå, den versionen har vi också hört... :angel:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Haha.. Jadu.

Visst kan jag hålla med om att det kan gå på tok för långt. Man bör fortfarande ha lite hyffs även när man rallar fram med sin barnvagn, å visst kan även jag tycka att det är jobbigt när ngn bara säger "men snälla **** skrik inte så" när deras 5 år gamla barn skriker en hel tågresa osv.

Men även jag kommer nog dessvärre falla i "pratar för mkt om min underbara bebis träsket" när den lille/a kommer ut. Om du stör dig så behöver du ju helt enkelt inte prata med dem för inte tror jag att ngn kommer ändra sig för att du vill det ;)

Du kommer nog ändra uppfattning så småningom å gör du inte det, nä då får du väl vara en liten hatsmurf som går omkring och är arg.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

"Munnen talar om vad som hjärtat är fullt av......"

Gäller nog både barn, hästar, partners etc.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Alla ska tycka att deras skrikunge är den gulligaste, barn är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Vad gör du då under den här kategorin? :confused:


Det är som att jag skulle köpa en hästtidning och klaga över att det bara står om en massa fula hästar överallt så bajsar på vägarna och hästmänniskor som kommer med sina skitiga kläder och handlar mat, mat som vi andra normala människor också ska äta och så får vi en massa hästbassiler och hästhår på det :smirk:



Du kommer oxå växa upp en dag och inse att man inte kan hoppa åt sidan på 0,5 sek med en barnvagn och att dadda språket är viktigt för barnets utveckling osv osv.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Läste TS för min sambo som svarade...

"Hej jag heter Sara och är 14 år....Eller?"
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Alla ska tycka att deras skrikunge är den gulligaste, barn är FULA!
Nä fy, avskatta detta fåniga påfund!

Du kanske växer upp en dag du med...Eller är det så att du fortfarande är i åldern "skrikunge" själv :angel:
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag och min sambo kunde bli duktigt irriterade på våra vänner som är småbarnsföräldrar, som skulle prata bajsblöjor på lunchen och där ALLT styrdes av deras små. Jag skulle minsann ALDRIG ALDRIG bli sån !! :angel:
Nu har jag 8 veckor kvar till BF, jag pratar daddaspråk med magen och köper gulliga kläder med giraffer på och berättar för alla jag känner hur lång tid det är kvar och vilken vagn vi ska välja :D.

Men jag hoppas att jag ÄVEN när bebis kommer ut kommer inse att alla tycker inte att barn är gulliga, att de STÖR när de skriker och springer runt på fel ställen. För det kan jag tycka att många är dåliga på. Jag skulle inte låta min häst springa i grannens trädgård heller.

Men när man kategoriskt sågar ALLA barn/föräldrar som du gör, och avlutar med att de 'är fula och ska avskaffas', ja då har man nog lite växa upp att göra.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag kan hålla med dig om att det är illa om föräldrar låter sina barn äta godis/frukt i affären.

Men det övriga, har du aldrig varit kär?
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Visst finns det de föräldrar som inte kan prata om annat än sin lilla guldklimp. Men det finns även andra som kan prata annat. Jag har kvar mina hästar + hund + övriga intressen. Umgås jag med andra mammor blir lätt prat om våra barn, umgås jag med hästmänniskor pratar vi mest häst. Vill för allt i världen inte belasta folk med min fina pojke! Sällan jag ens nämner honom för folk. Frågar någon svarar jag gärna men besparar dom alla gulliga bajshistorier, tandont mm. Sen finns det dom i min närhet som ofrivilligt måste lyssna (Hej Enya ;))


Sen kan jag berätta för dig att när man kör barnvagn är det inte så lätt att slänga sig åt sidan. Jag känner mig väldigt i vägen ibland när jag är i stan men vad ska jag göra? Stanna hemma de första åren när man behöver vagn? Sen är barnet så stort så då kanske det besvärar andra på annat vis.

Förstår inte vitsen med att skriva ditt inlägg här på förälder. Lägg det i stället nån annanstans så får du kanske mer medhåll från likasinnade.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Till alla som säger att man absolut ändrar sig så man ska minsann inte snacka innan man har fått egna barn...

Min syster har två barn, hon har inte ändrat sig ETT DUGG, hon är fortfarande helt normal och har kvar sina värderingar, så man måste absolut INTE bli helomvänd bara för att man blir gravid, faktiskt trot eller ej.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Jag håller med dig till viss del; det blir lätt väldigt tråkigt i längden att som barnlös tvingas sitta och lyssna till föräldrars (eller mor- och farföräldrars) tjat om deras (barn)barn, men samtidigt så förstår jag dem. Att få barn måste vara något så grymt stort att det inte går att jämföra med så mycket annat. Är barnet dessutom själv med under samtalet så är det ju rätt naturligt att mycket kommer att kretsa kring barnet med tanke på att att barnet behöver hjälp av mapa bara när det ska t.ex. äta. För att inte tala om att det kräver en viss uppmärksamhet för att inte bli totalt odrägligt (läs: rastlöst) så att det river inredningen eller börjar skrika så att varenda kotte innanför länsgränsen förlorar hörseln. ;)

Så, jag tror att det är lätt att sitta som barnlös och tycka att föräldrarna bara maler på om deras barn och att det är fruktansvärt tråkigt, men man får nog ha lite extra överseende med föräldrar som är helt lyriska och fyllda med kärlek till deras barn. För det går ju trots allt inte att jämföra ett barn med att skaffa en akvariefisk, t.ex. Att få barn är något mycket, mycket, mycket större än så. Och ändå pratar jag just nu vitt och brett om akvariet jag är på väg att köpa. Stackars min omgivning som tvingas stå ut med att lyssna på det (för att inte tala om hur synd det blir om dem om jag får barn någon gång i framtiden :angel:). Men det visar ju också att vi alla faktiskt sitter på för oss intressanta samtalsämnen, men som vår stackars omgivning finner enormt uttråkande. Så det gäller att ha överseende och stå ut eller att försiktigt försöka styra över samtalet på någonting annat när man tycker att det blir för mycket, oavsett vad samtalet handlar om.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

synd att inte dina föräldrar avskaffade dig då....

Ja det hade nog varit bättre för alla parter om jag inte ens fötts. MEN nu är jag här och jag har inte alls nån skyldighet till att tycka om barn eller vilja har barn.
 
Sv: Fy fan vad trött jag blir!

Dålig dag eller??? ;)

Tyvärr finns det puckon som inte kan "styra" när det gäller allt: Bilkörning, ridhus, cyklister, kundvagnskörare ja listan kan bli lång....

Jo jag erkänner att det är en dålig dag, måste bara spy galla på nåt och just nu var det det här som störde mig mest....

Jo vissa borde inte ha körkort på nåt....
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp