fy f.. vad less jag blir.

Sv: fy f.. vad less jag blir.

har du provat att länga tån i fram så att rullar över långsammare eller att ha tunga boots på hästen

har du provat att länga tån i fram så att rullar över långsammare eller att ha tunga boots på hästen

Eller prova tvärtom, korta tån så mkt som möjligt, ev tvärtåa och sätta på halvrunda, detta för att hästen ska rullat över fortare. TS vet ju inte riktigt om hästen slår sig, och eftersom den gick bättre med skydd bak så verkar det ju misstänkt.
Kankse slår sig på spatten?
Men finns som sagt mkt knep att prova, förutsatt (som det verkar) att hästen är fräsch.

tycker att du har lite konstiga åsikter. För lite smisk mm vad tänker du med?:confused:

tycker att du har lite konstiga åsikter. För lite smisk mm vad tänker du med?:confused:

Jag tänker,men du missförstår.
Nu har jag inte sett cusans häst,men min misstanke är att det är en liten clown som kanske kräver en kusk som har respekt med sig.
Jag är ganska säker på att cusan förstår vad jag menar.
Jag tränar själv enligt den modellen,jag skämmer bort mina hästar,och min kusk "smiskar" upp dem.
Bäst jag förtydligar vad jag menar ;Dvs. jag kör alla lugna jobb i långsamhuvudlag osv. Min kusk kör alla där det ska skärpas till.
Och de har en helt annan skärpa då. Smiskas i ordets egentliga betydelse görs de aldrig. Mina hästar är heller inga clowner,så inte många gånger ens kusken tar pisken med sig. Bara typ om vi ska köra provlopp eller ett vasst heat.Och då bara för att visa.
Faktum är att jag aldrig haft en häst som gått för drivning,ens i lopp.Antingen har det varit fullt upp för kusken att bära eller prooa :rofl: .
Däremot har jag sett otaliga "clownhästar" latja runt med sin skötare/ägare i värmingen,och sen vara en helt annan häst i heatet/loppet för kusken.

Håller med du!!!!
Ibland kan såna där clownhästar bara behöva ett lätt harkel och en tömförare med fast hand för att gå som de ska.

Men Lines, vad säger du? Smiskar ni hästarna:rofl: :rofl: Såna där stackars travhästar som vi tvingar att springa...:smirk:

Ni andra- hon menar nog kanske inte riktigt ordagrant *vild gissning* Ta saker för vad de är innan ni hakar upp er på detaljer.

Visst är det så.... Vissa hästar behöver en kusk de inte känner så väl, som de har respekt för. Lika väl som vissa behöver en kusk de känner mkt väl.

okay då jag tog dig för ordagrant.Men kul för dig att kuskarna får proa igenom loppen ni måste vunnit mkt med sånna där pigga hästar över mållinjen. :rofl:

Ja,den hästen vann alla sina felfria lopp. Tyvärr var han med i en olycka i sin första start och skadade en böjsena,vilket gjorde att han inte höll ihop.

Ja,den hästen vann alla sina felfria lopp. Tyvärr var han med i en olycka i sin första start och skadade en böjsena,vilket gjorde att han inte höll ihop.

:confused: Förlåt??? Om hästen var med i en olycka i sin Första start och skadade böjsenan, hur kunde han/hon då vinna alla sina felfria lopp???:confused: Hästen tävlade väl änndå inte med en böjseneskada???

För att efter olycka behandlades han,kom igen och gjorde några starter. Skadan gick upp igen och då genomgick han en operation.Kom tillbaka och vann ett par lopp.Efter det fick han en gaffelbandsskada i samma ben.Och då fick han pension.

Hästen tävlade väl änndå inte med en böjseneskada???

Nu är det ju så att det är mer sällsynt med en häst som ALDRIG har vart skadad ... än med såna som har någon sorts skada eller varning i tidigare lopp. Därför får man kolla upp och behandla regelbundet så att sånna hästar håller sig fräscha ;)

Nu är det ju så att det är mer sällsynt med en häst som ALDRIG har vart skadad ... än med såna som har någon sorts skada eller varning i tidigare lopp. Därför får man kolla upp och behandla regelbundet så att sånna hästar håller sig fräscha ;)

Jaha. Du förstod inte att jag bara var ironisk över Lines kommentarer.
:angel: :rofl: :rofl:

gick han felfritt då?:) det kanske ite blev någon seger:bump:
hi hi

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 108
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 761
Senast: Josofinito
·
Ridning min irländare,het som en skogsbrand och hoppglad som bara den gick omkull milt för någon månad sen. Vi hade minimerat hoppningen innan...
Svar
10
· Visningar
2 282
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka