fy f.. vad less jag blir.

Sv: fy f.. vad less jag blir.

Kan du ta den frågan på svenska ,så jag förstår var du menar?

ok jag missade en bokstav ,jag undrade bara om hästen inte vunnit något lopp.Nej skämt o sido det är jätte kul när amatör hästar vinner lopp .Hoppas det går bra för dig med dina hästar

Jag är med på din linje!! Har haft hästar som bara "skrattat" åt mig men skärpt upp sig med andra!
En tvååring som knappt travade som jag viftade vad jag kunde med tömmarna, då saktade han AV??!! Började nästan grina:o :confused:
Fram för , mer bestämdhet (förstå mig rätt):smirk:
// "Alldeles för snäll Camilla"

Nu är det ju så att det är mer sällsynt med en häst som ALDRIG har vart skadad ... än med såna som har någon sorts skada eller varning i tidigare lopp. Därför får man kolla upp och behandla regelbundet så att sånna hästar håller sig fräscha ;)

Min Vackra pensionär har aldrig varit skadad, aldrig varit behandlad....otroligt vilken fysik han hade....

Men till utsprungsfrågan

Har haft själv såna hästar som går "för högt"
I mitt fall en Lindy's Crownare och det enda man fick göra förutom att försöka balansera rätt ( min gick barfota bak och lätta järn fram) är att LITA på hästen, att inte försöka hjälpa upp den för mycket så den blir osäker....med en sån gång måste hästen själv hitta rytmen...alla är ju naturligtvis olika ( min var tex ganska bred i både fram o bakaktion) Men han kunde både skutta till ibland och kuskarna var ju rutinerade och bara förlitade på att han skulle fixa till allt själv.

Det bör ju även gå att göra på en unghäst...låt han känna sig säker och ha självförtroende och inte fokusera på att han INTE kan trava, utan det han GÖR , det gör han bra.....Bäst t om:banana:

Tack för råd.

Du har nog helt rätt i att lätta istället för tynga ( som många gärna förespråkar) , det skall jag ta med mig....

Igår gick han faktiskt 1,30 på banan utan check rem eller en enda smackning....och ingen galopp alls! inte ens i närheten....:bump: jag körde av illa kvickt efter jobbet och åkte hem! han var knappt svettig ....och blåste inget...

Men jag tror inte han kan speeda nåt vidare.....blir bara långa långa steg....sen blir dom för långa och galoppen kommer ....men dom kanske lära sig i framtiden att det går lättare om man ökar stegfrekvensen också?
Hur kan det ändra sig så på¨bara en vecka? trav är verkligen konstigt.....jag har iallafall sovit gott i natt!

jag tycker det är kul för alla som vinner lopp,amatör som proffs :bump: .

roligare när amatörerna slår proffsen.Jag har faktist oxå haft travare som tävlat många år utan att behöva behandlas av veterinär(de har varit hyffsade hästar som tävlat mkt med bra resultat)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 108
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 761
Senast: Josofinito
·
Ridning min irländare,het som en skogsbrand och hoppglad som bara den gick omkull milt för någon månad sen. Vi hade minimerat hoppningen innan...
Svar
10
· Visningar
2 282
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka