Fuskkakel till köket?

P

prallan

Är det någon som har det? Är det svårt att sätta upp? Vi har riktigt fult :eek: äkta kakel nu och jag tänkte sätte upp någon slags fuskkakel ovanpå, är det dumt? Verkar så omständigt att slå ner den gamla :p
Önskar tips och råd :bow:

Sv: Fuskkakel till köket?

Det beror väl på vad du menar med fuskkakel?

Hade det varit mitt hade jag slagit ner det gamla. Så himla svårt är det faktiskt inte!

Det är faktiskt det spåret sambon är inne på :laugh:

Har några bekanta som satte mosaik ovanpå det fula kaklet.
Det blev tydligen jättebra. Jag tittade inte så noga på det när jag var där och sedan flyttade de så det blev ingen noggrann studie av det hela.

Det går ju att sätta en plexiglasskiva med någon trevlig tapet bakom. Det blir bra om man gör rätt val.

Men då hade jag nog knackat ner det kakel som sitter först.

Man behöver inte ta ner det gamla kaklet för att sätta upp nytt. Bara att slipa lite på det gamla kaklet för att rygga upp ytan ifall det är slätt, och sen kakla upp det nya.

Det är få som tar ner det befintliga kaklet ifall det bara är kaklet som ska bytas numer.

Beror nog på hur bänken ser ut. Har man en diskbänk med kant, kommer ju nya kaklet på ett rätt fult sätt gå ner över den kanten. Det hade jag själv inte velat ha.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 683
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar