funkar annonser här på buke?

Sv: funkar annonser här på buke?

Min gamla häst fick jag tag på genom min köpes-annons här på Bukefalos. Har i stort sett bara varit och tittat på hästar som annonserats på nätet. Den nya har jag dock fått tag på genom en vän.

Har köpt mitt avelssto via Buke (egen köpesannons) och har även hjälp en kompis utan internet att sälja sin 4-åring via Buke. Gick jättebra!

Hittade min sist inköpta häst här på Buke. Tycker överlag att annonserna (kollar nästan bara häst - ej ponny) är seriösa. Dom som inte är det tycker jag man kan genomskåda ganska snabbt.

Har själv annonserat och sålt 2 ponnyer samma väg och kanske har jag haft tur för jag har inte bombarderats med mail från småtjejer som letar foderponny. :smirk:

Har även vid ett tillfälle annonserat under "önskas köpa" och då tyckte jag svaren jag fick var mer eller mindre "knepiga".

När jag satte utt "att köpa"-annons på ett avelssto så kom givetvis många svar, trots att jag tämligen klart preciserat att stoet måste vara meriterat i tävling eller avel och ha bra stam/möderne. Skulle gissa att ändå minst hälften av svaren var intressanta för min del, ovanligt kanske?
Kommer de via e-mail är det ju så lätt att bara slänga ointressanta svar.

När jag annonserade under "köpes" sökte jag en unghäst max 2 år med hoppstam. Fick svar om både 3 och 4-åringar :confused: Ibland känns det som om läsaren inte riktigt läser annonsen färdigt innan h*n svarar.

Jag tror många chansar och slänger iväg ett mail även om det inte stämmer med vad som är efterannonserat. Det kanske kan ge napp, även om varken ålder, stam, kön eller ens ras stämmer! :eek:

tio-i-tre skrev:
När jag annonserade under "köpes" sökte jag en unghäst max 2 år med hoppstam. Fick svar om både 3 och 4-åringar :confused: Ibland känns det som om läsaren inte riktigt läser annonsen färdigt innan h*n svarar.

Sant, det är litegrann som om säljarna bara läser det dom vill läsa.
Samma sak hände för mig nu när jag satte ut annons, sökte en häst på minst 160-165 cm i mankhöjd, och fick svar om hästar som var runt 150, dessutom fel kön, utbildning, ålder o s v.

Men det är väl som Mia_R sa, det kanske säger "klick" även ifall inget av "kraven" på häst man har uppfyllts.

En parentes i diskussionen kanske, men JA, det kan löna sig att chansa även om det kan anses som lite "drygt"... :angel:

Jag letade efter en ung (max 3-4 år) kallblodsvallack eller -hingst men råkade snubbla över ett 14 årigt varmblodssto. Kärlek vid första ögonkastet, mot allt förnuft så köpte jag henne och har inte ångrat mig! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
514
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar