Fungerar Nix?

Har ställt in telefonen på ljudlös om det ringer från nummer jag inte har inlagda, kollar igenom någon/några gång under dagen om det kan ringt någon som vill ha tag på mig som jag inte har inlagd.

Förra veckan fick jag 18 samtal från försäljare/utlandet, ibland kommer det över 10 på en dag och vissa dagar nästan inga och som tur är aldrig på helger.

Funkar bra, men inte helt. Funkade bättre när jag dessutom tog bort mitt nr från eniro och hitta. Då är det enbart bedrägerisamtal från utlandet och företag jag redan är kund hos som ringer. Jag kan dock tycka att det är ett ofog att ringa upp kunder man redan har eller kunder som valt att avsluta sin tjänst hos en.. bättre att skicka ett mail eller sms med erbjudande och så vill jag ha det så kan jag kontakta dem själv. Det här med att ringa upp och försöka övertala mig - nej tack. Jag förstår att de säkert får fler som nappar/inte kan säga nej, men jag fattar sällan vad de säljer och känner mig alltid lurad. Som det elbolag som försökte sälja deras abonnemang och hävdade att de var billigast oavsett vad jag sa, som sedan visade sig vara betydligt dyrare än det jag redan hade på alla punkter..

Nix Fungerar toppen för mej.

De som ’får’ ringa ringer ibland. Men jag svarar sällan eller aldrig på dom.

Jag har inte nix eller någon app. Min telefon meddelar om det är skräp, försäljare osv av sig själv. Sjukt bra 😁

Det som fungerat bäst för mig är att helt enkelt svara när det ringer och be dem ta bort mig från deras register så att de inte ringer mig igen (eller vad de nu gör, men de förstår iaf vad jag menar och ringer inte fler gånger). Ett tag ringde det varje dag från olika företag m.m. Nu ringer det ytterst sällan från oönskade ställen.

Haft nix sen massor av år och försäljare och annat ringer som galningar ändå :down:
Det gör de inte hos mig.
Du har inte deltagit i tävlingar etc där det stått finstilt att dina uppgifter kan komma att användas i marknadsföringssyfte?
Har du kollat så att din nix-spärr fortfarande är aktiv, så inget hänt med dem? I alla fall förr gick den vl ut efter fem år eller nåt sånt.
Eller abbonerat på något som ägs av en stor koncern (typ Bonnier)..
Be dem stryka dig ur sina register om du svarar när de ringer..

Har haft nix i flera år men det ringer olika försäljare (och marknadsundersökningar fast de kanske inte går under nix inser jag?) ändå, ibland flera gånger i veckan.
Trodde att mitt nummer blivit avregistrera hos dom ett tag, men nejdå det var fortfarande nixat...
Tycker alltså att det fungerar sådär...
Men det är klart, lite sållar det väl bort.
Be de som ringer att stryka dig från deras register. Tyvärr är det ju så att de verkar fortsätta ringa igen och igen om man inte svarar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 407
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 682
Senast: Derivata
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 800
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka