Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror nog jag kommer försöka hålla lite längre tider än just två timmar osv... Kanske tom med fyra... Har pratat med flera och det kan också vara bra, just för att få in rutiner, barnet behöver ju inte äta så snart det skriker utan den kanske bara vill ha uppmärksamhet av annat slag. När jag var baby själv så gjorde mamma det misstaget av att mata så snart jag skrek, vilket gjorde att jag fick kolik som bara den och mamma höll på bryta ihop. Det blev ju aldrig någon paus. Vi hamnade tillsammans på sjukhus och där verkligen särade de på oss, och fick mamma att verkligen hålla lite tider. Då blev det genast bättre.
Jag tänker använda sunt förnuft och se vad som funkar, men varannan timme kommer den inte att få! Det vet jag!
Bara för ett barn skriker betyder det ju inte att den ska ha mat eller när man försöker hålla tex fyra timmars mellanrum. Man kan ju prata med den, kela med den och sjunga för den. En regelbundenhet verkar hur vettig som helst efter närmare eftertanke och även snack med sköterskor osv.
Jag vill tacka alla för era inlägg i denna tråd! Den har varit intressant att läsa och hjälpt mig nu fatta ett beslut som jag kommer att försöka hålla! Alla med småbarn, lycka till och jag hoppas att de växer upp till starka individer.
Min bm sa till mig att jag måste väcka barnet varannan-tredje timme och mata. Dygnet runt
Glömma det tyckte jag. Sover hon/han så då får h*n sova tills h*n vaknar själv.
Jag tycker du resonerar jättekonstigt. Det handlar så mycket om vad DU tycker, DITT beslut o s v. Det låter som att du tror att bebisen är ett oskrivet blad och att du redan nu kan planera allt från sömn, mat, närhet, aktiviteter o s v.
Du kan planera färgen på barnvagnen, men du kan inte ens bestämma om bebisen vill ligga där.
Det handlar om en annan människas BEHOV. De kommer innifrån.
Blir knäpp om jag inte får sova på nätterna
kan man pumpa ur och spara till nattmål kanske?
Ge ersättning (men mestadels amma) så även sambon kan mata?
Jag blir faktiskt orolig när jag läser vad du skriver. Det är inte du som ska bestämma hur ofta ditt barn behöver äta! Det är barnet.
Små bebisar SKA få dia så ofta de vill!
Du kommer ha en ledsen och otröstlig bebis, och dessutom kommer inte din mjölkproduktion öka så mycket den behöver. För att den ska göra det måste man amma ofta några dagar. Och med ofta menar jag 2 ggr i timmen.
Det handlar om ett par månader av ditt liv. Kan du inte offra den lilla tiden på att ge ditt barn det allra bästa?
Jo visst är det så.
Kommer h*n vilja äta varannan timme eller så, då får det ju bli så.
Dock är jag lite fundersam över hur man ska orka med att mata väldigt ofta dygnet runt.
Blir knäpp om jag inte får sova på nätterna
kan man pumpa ur och spara till nattmål kanske?
Ge ersättning (men mestadels amma) så även sambon kan mata?