Fundersam fråga..

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

WithoutFaith

Jag och en annan ung mamma kompis satt och klurade lite på en sak och tänkte om nån vet hur man går tillväga.

Hon och hennes sambo ska nu gifta sig och han vill gärna bli pappa åt hennes son som hon har ensam vårdnad på. Vi försökte leta på nätet men hittar inte hur de ska gå tillväga. Han har funnits i pojkens liv sen dess pojken föddes och är pappa för pojken och nu vill de ha det på papper :)

Nån som vet hur han kan adoptera min söta gudson?
 
Sv: Fundersam fråga..

Nu är jag ute på djupt vatten, men jag känner mig ganska säker på att pojkens biologiska pappa måste ge sitt godkännande, även om han inte har någon kontakt med barnet.
Annars är det väl bara att kontakta dem som ansvarar för adopitoner på soc antar jag?
 
Sv: Fundersam fråga..

Biologiska pappan har ju gått med på det :)

Okej så man går via soc?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 658
Senast: karl_h
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 539
Senast: Voeux
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 343
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp