Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014
*kl
Ger mig in i tråden, då jag står i valet och kvalet att betäcka. Har ett jättetrevligt sto, men som lyckas göra sig illa precis hela jävla tiden, och jag har väl tröttnat på att sätta igång henne stup i kvarten.
Ett xxsto, liten, 156 cm. Rör sig trevligt, ffa i traven. Har mkt bättre trav än fullbloden generellt och bättre än ngt fbl jag haft. Galoppen är trevlig, humöret är till 99% väldigt trevligt. Hon är positiv och klok, men är förbannat skarp, och det gäller att vara stenhård den där sista procenten. Kommer från en dressyrryttare i svårklass, men som inte mäktat med hennes humör.
Hoppar hus, klippt ridbanestaketet med mig på ryggen flera gånger.
De negativa sidorna, förutom storleken och temperamentet, är hovarna. De är inte katastrofala, men ni vet, fullblod...
Vill ha en hingst som kan hoppa, med trevligt temperament, bra hovar.
Hiphop har jag sneglat på massor, men han nedärver rätt litet som jag fattat det som? Haft o göra med en xx-Hiphop, och den var jätteliten, stoets övriga avkommor var mkt större. Själv är jag helnöjd om avkomman hamnar runt 155, men en dm till gör inget. Skulle jag få för mig att sälja, behövs lite mer storlek än vad jag egentligen vill ha.
Förslag?