Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Exakt. Vad är framridet och vad nedärver de?
Sezuans far kan du tex på tag på.

Tillåter man ocd, pungbråck och veka bakkotor blir det lättare
att hitta wow.

Sezuan-avkommorna har varit bra placerade i Danmark. Dessutom måste någon vara först med att använda hingsten, annars vet man ju aldrig vad de nedärver.
Vet om att man kan få tag på hans pappa, men han är tyvärr för stor. Fürstenball nedärver inte hans veka kotor..

Sezuan är fantastisk men han har ocd, inte godkänd i Sverige och nu är han såld. Känns inte som ett val direkt?

Jag tycker inte finns många wowhingstar såsom Sezuan och de som finns de kostar. Om pappan är för stor låter inte sonen lämplig att använda.

Sezuan är fantastisk men han har ocd, inte godkänd i Sverige och nu är han såld. Känns inte som ett val direkt?

Jag tycker inte finns många wowhingstar såsom Sezuan och de som finns de kostar. Om pappan är för stor låter inte sonen lämplig att använda.

Jag har inte sagt att han var något val, utan du frågade om wow-hingstar och jag namngav några enligt min smak. Det är inte detsamma som om jag kommer att använda dem. Tycker att det är en fantastisk hingst, dock är han inget alternativ för min del. Sezuans avkommor verkar inte bli så extremt stora, så hade inte varit rädd för att använda honom om det gällde stl.

Om jag inte missminner mig har du ett rätt bra sto med fina tävlingsmeriter? Det borde vara ganska "lätt" att hitta en hingst som kompletterar ett sto som redan själv rör sig så pass bra för att ha hennes sportmeriter? Precis vad som framkommer med tex SD II är gången väldigt påverkbar om grundförutsättningarna finns där.

En riktig favorit hos mig med mycker power och gång som månne inte är särskilt billig är Apache. Finns film nånstans på honom där han går på visning tillsammans med Ampere i manegen. Ampere bleknar helt i jämförelse med Apache.

Kl

Nu har omdömena från bruks kommit och då kan jag iaf stryka Vilancio igen, han har exakt samma anmärkningar på benen som mitt sto.

Det enda föl e Sezuan som ja g sett är Tt väldigt liten o br åkig

Kl
En ren nyfiken fråga från en som inte är jätteinsatt, och som jag egentligen redan vet svaret på.
Att betäcka ett sto e: Florencio I (e: Florestan) med Fürstenball (e: Florestan…), det är inte helt rätt va? :confused: Är osäker på vad som kallas linjeavel, men har också för mig att man numera tar avstånd från just den sortens avel? Eller har jag fått det om bakfoten..?

Kl
En ren nyfiken fråga från en som inte är jätteinsatt, och som jag egentligen redan vet svaret på.
Att betäcka ett sto e: Florencio I (e: Florestan) med Fürstenball (e: Fürst Heinrich men sen Florestan…), det är inte helt rätt va? :confused: Är osäker på vad som kallas linjeavel, men har också för mig att man numera tar avstånd från just den sortens avel? Eller har jag fått det om bakfoten..?

Och så rättar jag mig själv innan någon annan gör det :p. Är det mer okej nu, när Florestan kommer längre bak i ena ledet, eller ska man fortfarande undvika det?

Man ska tänka på om hingsten man vill dubbla har negativa egenskaper eftersom dessa kan förstärkas.

En majoritet av alla Florestan-ättlingar som jag sett är inåttåade.

Tack för svar! Mitt sto har en 8:a på benen, men det är ju absolut något att ha i tanken isåfall.

Han är definitivt en WOW hingst. Du såg honom under testryttarna och då var han väsentligt tröttare än under egen ryttare dagarna innan

Hoppar in i tråden!

Funderar på om vi ska betäcka i år eller inte...så tänkte ni kunde ge lite förslag.

Sto e. Opius ue. Urbino

Men med rätt hingst blir det nog betäckning förmodligen sista chansen pga hennes ålder.

Gärna lite storlek på hingsten (minst 168cm) gärna högrest, dressyrstammat
Trevligaste avkommorna är e. Bayron, Bocelli
Gärna svensk stam om husse får bestämma.

Däremot förstår jag inte hur de prissatt honom :crazy: Inte betalar jag 1000 EUR i språngavgift på en unghingst (även om jag överväger att göra det för Fürst Romancier, men han har ändå bevisat sig vara mycket fertil över flera säsonger).
Ska VV ändå stå utomlands och de även har Dream boy i programmet som är lite samma blod och dessutom betydligt mer meriterad som det är 300 EUR i språng på och sen totalt blir ungefär lika dyr, tar nog många hellre honom än VV. Vill man inte att folk hellre ska välja de hingstar man själv äger?

Senast ändrad:

Finns inte så mycket svenskstammat kvar, Briar? Han ger både gång och storlek.

Black coffe har ny pilot och har visat sig på tävling under nu den tidiga våren med gott resultat ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka